Eğitim Bilgileri
2016 - 2022
2016 - 2022Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Eğitim yöneticilerinin profesyonelleşmesi: OECD ülkeleri bağlamında bir karşılaştırma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul yöneticilerinin dönüşümcü ve işlemci liderlik biçimleri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık ve örgütsel sessizlik davranışları arasındaki ilişki
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2015 - 2022
2015 - 2022Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2014 - 2015
2014 - 2015Araştırma Görevlisi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2012 - 2014
2012 - 2014Okutman
TOBB Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2012
2012 - 2012İngilizce Öğretmeni
MEB, İngilizce Öğretmeni
Verdiği Dersler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024EĞİTİMDE DİJİTALLEŞMENİN OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: LİTERATÜR TARAMASI
YENEL K.
EGE 12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, cilt.2, ss.2196-2207, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024VERİ TEMELLİ EĞİTİM YÖNETİMİ: TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİ
YENEL K.
EGE 12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, cilt.2, ss.2208-2215, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Intergenerational Care Dynamics in Transnational Families: A Phenomenological Study of Refugees and Migrants in Türkiye”
YENEL K., ÇEKİÇ Ö.
Transnational Families and Care Conference, Berlin, Almanya, 17 - 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Eğitim Yönetiminde Epistemik Adaletsizliğe Yorumsamacı Yaklaşım
YENEL K.
15. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (EYFOR15), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Aileler, Okullar ve Toplum: Dijital Bağımlılığa Karşı Ortak Mücadele
ÇEKİÇ Ö., YENEL K.
15. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (EYFOR 15), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Okul Müdürlerinin Öğretmenlik Branşının Okul Liderliği Üzerindeki Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma (A Qualitative Study on the Influence of Principals' Teaching Branch on School Leadership)
DURAN A., YENEL K., CEMALOĞLU N.
17. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Sosyal Medya ve Eğitim Yönetimindeki Rolü: İletişim, Etkileşim ve Eğitimde Yenilik
ÇINKIR Ş., ÇEKİÇ Ö., YENEL K.
17. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 07 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023Opinions of Teacher Candidates on the Economic Foundations of Turkish Education System
YENEL K.
9th Ankara International Congress on Scientific Research, Ankara, Türkiye, 26 - 29 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Başarılı Okul Müdürlerinin Karar Alma Süreçleri: Bir Literatür İncelemesi
DURAN A., YENEL K., CEMALOĞLU N.
IV. INTERNATIONAL EDUCATIONAL RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS (ERTE), Uşak, Türkiye, 21 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Social Justice through the Lens of Teachers: A Deep Dive into Teachers' Perceptions and Practices
YENEL K., DURAN A., CEMALOĞLU N.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023ÖĞRETMENLERİN ZİHİNSEL İŞ YÜKÜ, İŞ ZANAATKÂRLIĞI VE FAİLLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
YENEL K., SELÇUK G.
14. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Antalya, Türkiye, 03 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
YENEL K., SELÇUK G.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Investigation of School Administrators' Levels of Fulfillment of Their Guidance-Related Duties
YENEL K., AKYÜREK M. İ.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Türkiye'de Okul Liderliğinde Kültürel Değerlerin Etkisi: Bir Sistematik İnceleme Araştırması
YENEL K., DURAN A., CEMALOĞLU N.
EDUCONGRESS, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2019
2019Eğitim Yönetimi ve Eğitim Liderliği Kavramlarına Dair Okul Yöneticilerinin Algıları
YENEL K., CEMALOĞLU N.
EYFOR X, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Education at Hospital with the Understanding of ”Education for Each”
YENEL K., AYAZ E., SÖNMEZ E., ŞAHİN F.
ECER 2019, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019A Qualitative Study on the Selection, Training and Appointment of School Administrators
YENEL K., CEMALOĞLU N.
ECER 2019, Hamburg, Almanya, 03 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Building a better world for all children: Toolkit for social inclusion of migrant or refugee students in schools - output of the internatıonal project ”Lend a Hand”
Ana Cristina F. d. A., Ribeiro C., Ana Paula C. F., Annamaria D. F., ER E., Palazzeschi L., et al.
11th International Conference onEducation and New LearningTechnologies11th International Conference onEducation and New LearningTechnologies, 1 - 03 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Bürokratik örgüt yapısı ile öğretmenlerin sosyal ağ eğilimleri ve mesleki öğrenme topluluğu arasındaki ilişki
ŞAHİN F., YENEL K., CEMALOĞLU N.
14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Okullarda Mevcut ve Hedeflenen Kültür Tipleri Üzerine Bir Araştırma: Bilecik İli Örneği
YENEL K., ŞAHİN F., CEMALOĞLU N.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Profile Research on Teachers And Principals Working at Bilecik Provincial National Education (Bilecik İli Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen ve Yönetici Profili Araştırması)
YENEL K., ŞAHİN F., CEMALOĞLU N.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxne (ICES UEBK 2018), 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018The Relationship Between School Climate in Secondary Education Institutions with Self-Efficacy Perceptions and Self-Handicapping Behaviours of Last Grade Students in Secondary Schools (Ortaöğretim Kurumlarında Okul İklimi ile Bu Kurumlardaki Son Sınıf Öğrencilerinin Öz Yeterlik Algıları ve Kendini Engelleme Davranışları Arasındaki İlişki)
ŞAHİN F., YENEL K., CEMALOĞLU N.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxne (ICES UEBK 2018), 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017PROBLEMS EXPERIENCED BY TURKISH TEACHERS AND ADMINISTRATORS WORKING AT TEMPORARY EDUCATION CENTERS (TECS)
YENEL K.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmenler İçin İş Motivasyonu Ölçeği Geliştirme Çalışması
YAVUZ TABAK B., SÖNMEZ E., YENEL K., KAN A.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-8), Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017İşle Bütünleşme: Kavramsal Bir Çözümleme ve Eğitim Örgütleri Açısından İşle Bütünleşmenin Önemi
YENEL K., SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Examination of Ph.d. Dissertations in Educational Administration Field in Turkey: A Content Analysis
SÖNMEZ E., YENEL K., CEMALOĞLU N.
26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016The relationship between leadership styles of primary school principals and the organizational citizenship and the organizational silence behaviors that primary school teachers experience
YENEL K., CEMALOĞLU N.
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Yaşama Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YENEL K., DAŞCI SÖNMEZ E., CEMALOĞLU N.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMENADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME YAKLAŞIMINAYÖNELİK YETERLİK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLEREGÖRE İNCELENMESİ
SELÇUK G., ÇAKMAK A., PEKER H. S., ÇELEBİ N., YENEL K.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATIONIC-ED-2015, St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Analyzing Competence Perception of Teacher Candidates in Science Teaching Department towards Life-Long Learning Approach according to Some Variables
SELÇUK G., ÇAKMAK A., PEKER H. S., ÇELEBİ N., YENEL K.
4th International Conference on Education, St. Petersburg, Rusya, 26 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
SELÇUK G., ÇAKMAK A., PEKER H. S., ÇELEBİ N., YENEL K.
4th International Conference on Education, (ICED-2015), St. Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Türk Milli Eğitim Sistemi'nin Genel Yapısı ve Örgüt Yapısında Yapılan Değişiklikler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
GÜLCAN M. G., YENEL K.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024BAŞARILI OKUL LİDERLİĞİ MODELLERİ: Öğrenci Merkezli Liderlik Yaklaşımları
DURAN A., YENEL K.
PEGEM, Ankara, 2024
2024
2024Örgüt Üyelerinin İyi Olma Halinin Desteklenmesi
YENEL K.
Liderliğin Meydan Okuyucuları, Necati Cemaloğlu, Figen Kareferye, Editör, PEGEM, Ankara, ss.151-169, 2024
2024
2024Örgüt İklimi Türleri
YENEL K.
Örgüt Kültürü ve İklimi, CEMALOĞLU NECATİ, OKÇU VEYSEL, Editör, PEGEM, Ankara, ss.257-276, 2024
2024
2024Liderlikte Etik İkilemlerin Yönetimi
YENEL K.
Liderliğin Meydan Okuyucuları, Necati Cemaloğlu, Figen Kareferye, Editör, Pegem, Ankara, ss.135-150, 2024
2024
2024Dönüştürücü Sınıf Yönetimi
YENEL K.
Sınıf Yönetimi: Öğretmenin Yol Haritası, SELÇUK GÜLENAZ, YENEL KÜBRA, Editör, Turkuaz Yayınları, Manisa, ss.265-293, 2024
2023
2023Güdüleme Kuramları
YENEL K.
Yönetim Bilimi: Kuram-İlke-Uygulama, Necati Cemaloğlu, Elif Daşcı Sönmez, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.475-492, 2023
2023
2023Okul Çalışanlarının İş Sağlığı ve Güvenliği
YENEL K.
Bütüncül Açıdan Okul Güvenliği, Halil Karadaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.233-250, 2023
2023
2023Okul Yönetimi ve Çevre
SELÇUK G., YENEL K.
Türk Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısında Okul Yönetimi, Bayar Adem, Balıkçı Abdullah, Editör, Vizetek, ss.289-305, 2023
2023
2023Okul Yönetimi ve Çevre
SELÇUK G., YENEL K.
Türk Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısında Okul Yönetimi, Bayar Adem, Balıkçı Abdullah, Editör, Vizetek, ss.289-305, 2023
2022
2022Dışarıdan Yardım Aramak
SELÇUK G., YENEL K.
Sınıf Yönetimi İlkeleri: Bir Profesyonel Karar Verme Modeli, NECATİ CEMALOĞLU, NESLİN İHTİYAROĞLU, Editör, PALME, Ankara, ss.326-348, 2022
2021
2021Karşılaştırmalı Öğretmen Yetiştirme Sistemleri
YENEL K.
Karşılaştırmalı Eğitim: Tematik Bir Yaklaşım, Murat Gürkan Gülcan, Fatih Şahin, Editör, PEGEM, Ankara, ss.117-140, 2021
2021
2021Örgüte Sistem Yaklaşımı
YENEL K.
Eğitimde Örgütsel Davranış: Liderlik ve Okul Reformu, Necati Cemaloğlu, Fatih Şahin, Kübra Yenel, Editör, Pegem, Ankara, ss.117-143, 2021
2021
2021Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)
YENEL K.
Yönetimde Yeni Yaklaşımlar, Necati Cemaloğlu, Necmi Gökyer, Editör, Pegem, Ankara, ss.617-630, 2021
2021
2021Sınıfta Farklılıkların Yönetimi
YENEL K.
Sınıf Yönetimi, Necati Cemaloğlu, Kübra Yenel, Editör, Pegem, Ankara, ss.383-402, 2021
2020
2020Yükseköğretimde Küreselleşme ve Uluslararasılaşma
YENEL K.
Yükseköğretim Üzerine Düşünmek, Gülsün Atanur Baskan Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.255-269, 2020
2019
2019Farklılıkların Yönetimi
CEMALOĞLU N., YENEL K.
Eğitim Yönetimi, Necati Cemaloğlu, Murat Özdemir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.513-527, 2019
2019
2019Veri Kültürü Oluşturma
YENEL K.
Veriye Dayalı Yönetim, Necati Cemaloğlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.123-138, 2019
2018
2018Kolaylaştırıcı
YENEL K.
Etkili Okul Yöneticilerinin 10 Özelliği, Necati Cemaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.53-69, 2018
2017
2017Bir Örgüt Kültürü Profili Oluşturmak
YENEL K.
Örgüt Kültürü Örgütsel Tanı ve Değişim Rekabetçi Değerler Modeli, Murat Gürkan Gülcan, Necati Cemaloğlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.59-77, 2017
2017
2017Örgütsel Sessizlik
CEMALOĞLU N., YENEL K.
Örgütsel Davranış ve Yönetimi, Necati CEMALOĞLU, Servet ÖZDEMİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.305-330, 2017
Desteklenen Projeler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
LE MOON Love Earth to the Moon and Back Development of ECurriculum on Climate Change and Environmental Education for Secondary Education Students in Online Learning Platform 2021 1 CZ01 K220 SCH 000034484 E10117458, ERASMUS+
ÖZBEY S., SELÇUK G., KARAKAYA H., ATALMIŞ E. H., YENEL K.
2024 - 2024
2024 - 2024Horizon Europe Programe Call: HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01 Topic:HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01-01: European kapsamında Researchers' Night and Researchers at Schools 2024-2025" "Researchers' Night for Citizens & Researchers' Meeting for Science and Art Centers
ÖZBEY S., GÜLLER E., YENEL K., ÖZÇINAR M., KAYLI D., SELÇUK G.
2024 - 2024
2024 - 2024HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01-01: European Researchers' Night and Researchers at Schools 2024-2025
YENEL K.
2021 - 2024
2021 - 2024
Love Earth to the Moon and Back : Development of E-Curriculum on Climate Change and Environmental Education for Secondary Education Students in Online Learning Platform
YENEL K.
2022 - 2023
2022 - 2023Manisa'da Türkçe Seferberliği Projesi
YALÇIN M., BAŞTAN S., HASESKİ H. İ. M., KÖSE F., YENEL K., ÖZBEY S., et al.
2022 - 2023
2022 - 2023Manisa'da Türkçe Seferberliği; Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi
ELBİR B., SELÇUK G., YENEL K., İLKER A., ÖZBEY S., BAŞTAN S.
2016 - 2018
2016 - 2018