Metrikler
Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1996 - 1998
1996 - 1998Yüksek Lisans
Amerika Birleşik Devletleri
1989 - 1994
1989 - 1994Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İngiltere ve Türkiye'de genel lise sosyal bilimler programlarının karşılaştırılması ve bir model önerisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1999
1999Yüksek Lisans
Comparison of The Turkish national social science curriculum at the primary level with that of nebraska at the elementary level
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Yönetimsel Görevler
2011 - 2012
2011 - 2012Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
İlköğretim Matematik Eğitiminde Zekâ Oyunları: 2015-2024 Dönemine Yönelik Bir Meta-Analiz
AŞCI M. (Danışman)
G.BUDAK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Arapça öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin 9. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
AŞCI M. (Danışman)
H.GEZDİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul Müdürlerinin Sosyal Adalet Liderliği Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişki
AŞCI M. (Danışman)
V.SEVGİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkiye'de Ortaöğretim Kademesinde Uygulanan İngilizce Öğretim Programının, Almanya Berlin'de Ortaöğretim Birinci Basamağında Uygulanan İngilizce Öğretim Programının İçeriklerinin Karşılaştırılması.
AŞCI M. (Danışman)
K.OKUTUCU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde bilgi iletişim teknolojilerinin akademik başarıya etkisi: Meta analiz çalışması
AŞCI M. (Danışman)
B.DOĞAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programlarının karşılaştırılması
AŞCI M. (Danışman)
B.GÜLAY(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Türkiye ve İngiltere temel eğitim düzeyi din dersi programlarının karşılaştırılması
AŞCI M. (Danışman)
A.AKAR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türkiye ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması
AŞCI M. (Danışman)
A.ÇOBAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2007
2007Genotoxic effects of albendazole in patients medicated for cystic echinococcosis
Nuray A., Orenay S., Reyhan E., Turk M., AŞCI M., Turel S., et al.
Helminthologia
, cilt.44, sa.2, ss.57-61, 2007 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARININ SINAMA DURUMLARINDA KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARININ ÖĞRENCİLERİN SINAV KAYGILARI ÜZERİNE ETKİLERİ, C.B.Ü EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
AŞCI M., IŞLAK O., GÜLER Ş.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.4, ss.185-198, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
2018TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
AKAR A., AŞCI M.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ (ULEAD-2018), Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.36, (Özet Bildiri)
2018
2018WAITING TILL COLLEGE FOR EDUCATIONAL ATTAINMENT OF ECONOMY: THE CURRICULUM DRAFT FOR ECONOMY COURSES AT HIGH SCHOOLS IN TURKEY
AŞCI M.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ (ULEAD-2018), Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.36, (Özet Bildiri)
2016
2016A Comparison of the Social Sciences Curricula of High Schools in Germany, The United States of America, France, The United Kingdom, and Turkey
AŞCI M.
2016 International Conference on Education-Las Vegas, LAS VEGAS, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Mobil Dünyada Üniversitelerin Yeri
TOPAL T., AKTAY S., AŞCI M.
2. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2015, ss.353-354, (Özet Bildiri)
2012
2012İlköğretimde Disiplinlerarası Bir Yaklaşım: Kuantum Öğrenme Eğitimi Ders Programı Tasarısı
GÜLAY ÇİFTER B., AŞCI M.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi 2012, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2010
2010DİSİPLİNLERİN KESİŞMESİNDE BİR UYGULAMA ALANI: İLKÖĞRETİM GÜNCEL OLAYLAR DERS PROGRAMI TASARISI
GÜLAY ÇİFTER B., CEYLAN Ş., ÇOBAN A., AŞCI M.
International Conference on New Horizon in Education-INTE 2010, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YENİ BİR BAKIŞ AÇISI: KARAKTER EĞİTİMİ PROGRAM TASARISI
ÖNBAŞ Ş., ARDIÇ G., KÖSE F., AŞCI M.
International Conference on New Horizon in Education-INTE 2010, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Determination of the relationship between the samples of instructional methods and techniques prepared for 4th and 5th grade primary school science and technology curriculum and the principles of situated learning in Turkey
SÜRMELİ H., AŞCI M., KIZILHAN P.
World Conference on Educational Sciences 2009, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Şubat 2009, ss.483-488, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
2021KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PERSPEKTİFİNDEN BAZI ÜLKELERDEKİ SOSYAL BİLİMLER ÖĞRETİMİ
AŞCI M.
PARADİGMA AKADEMİ, İstanbul, 2021
2021
2021FİNANSAL OKURYAZARLIK PROGRAM TASARISI
AŞCI M., PEHLİVAN P.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR, Hülya GÜR, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.39-49, 2021
2016
2016Öğretim Teknikleri
AŞCI M.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mustafa ONUR, Levent YAYCI, Mustafa ŞANAL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-255, 2016
2012
2012Determination of the Relationship between the Samples of Instructional Methods and Techniques Prepared for 4th Grade Elementary School Science and Technology Curricula and the Principles of Neuropsychological Theory in Turkey
AŞCI M., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Research on Teacher Education and Training, Doyran Feyza, Editör, Athens Institute for Education and Research - ATINER, Athens, ss.217-228, 2012
Desteklenen Projeler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorUpskilling The Women in NEET: From Household Economies to Leading Enterprises
AŞCI M., PEHLİVAN P., YURTSEVER H. (Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021