Metrikler
Eğitim Bilgileri
2020 - 2021
2020 - 2021Yüksek Lisans-Tezsiz
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2013 - 2021
2013 - 2021Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2020
2012 - 2020Lisans
Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi Bölümü, Türkiye
2012 - 2018
2012 - 2018Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Türkiye'de yapılan eylem araştırmalarının niteliksel olarak incelenmesi ve bir eylem araştırması örneği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2018
2018Doktora
Türkçe ve Türk kültürü dersi'nde görev temelli etkinliklerin İsviçre'de yaşayan Türk çocuklarının akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2011
2011Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin değer algılarının incelenmesi: Eskişehir ili örneği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
İngilizce
Fransızca
Almanca
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Universitaet Duisburg Essen
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi
2023 - 2026
2023 - 2026Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2023 - 2026
2023 - 2026Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2022 - 2025
2022 - 2025Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2022
2009 - 2022ARGE PROJE UZMANI
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, ARGE PROJE UZMANI
2009 - 2022
2009 - 2022Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
2019 - 2019
2019 - 2019ARGE PROJE UZMANI
Türkiye Maarif Vakfı, ARGE PROJE UZMANI
2015 - 2019
2015 - 2019MERKEZ KOORDİNATÖRÜ
BERN EĞİTİM MÜŞAVİRLİĞİ, MERKEZ KOORDİNATÖRÜ
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Eğitim Yöneticilerinin Sürdürülebilir Liderlik Özellikleri ve Değişim Yönetimi Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KAYIR G. (Danışman)
S.DİNÇER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Sosyal Medya Okuryazarlığı ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KAYIR G. (Danışman)
R.TAŞDELEN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Farklılaştırılmış Öğretim Öz-Yeterliği ile Sınıf Yönetimi Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KAYIR G. (Danışman)
D.BAYRAK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Mülteci öğrencilerin eğitimine ilişkin öğretmen öz yeterlilik ölçeğinin geliştirilmesi
KAYIR G. (Danışman)
C.BAĞCI(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Bloom'un Programın Öğelerine Dayalı Modeli Temelinde Öğretmen, Okul Yöneticisi, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.
KAYIR G. (Danışman)
S.MAVİLİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yetişkinlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Öğrenme Motivasyonlarının incelenmesi ve Yetişkin Eğitimine İlişkin Bir Model Önerisi
KAYIR G. (Danışman)
M.YANAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlkokulda Süreç Değerlendirmeye İlişkin Öğrenci, Veli ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması
KAYIR G. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Örgütsel ve Sendika Bağlılıkları ve Sivil Toplum Kuruluş Algıları ile Sendikal Tercihlerinin İncelenmesi
KAYIR G. (Danışman)
M.GÖKSU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Beşinci Sınıf İngilizce Ağırlıklı Öğretim Programının Altıncı Yedinci ve Sekizinci Sınıf İngilizce Başarısını Yordayıcılığına İlişkin Bir Durum Çalışması
KAYIR G. (Danışman)
D.AKÇAY(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Characteristics of Village Institutes as a Teacher Training Model for Modernisation in the 100th Anniversary of the Republic of Turkey
KAYIR G.
Kent akademisi (Online)
, cilt.16, ss.512-522, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Parents' Views on the Education of Turkish Children Living in Switzerland
ARI A., KAYIR G.
Anatolian Journal of Education , cilt.8, sa.2, ss.225-232, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Development and Validation of a Teacher Self-Efficacy Scale for the Education of Refugee Students
BAĞCI C., KAYIR G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.11, sa.4, ss.390-402, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Lise Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Dönemi Akademik Motivasyonsuzluklarının İncelenmesi
KAYIR G., UÇAR Ş.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.209-226, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Covid 19 Pandemisi Döneminde Öğretmenlerin Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KAYIR G.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.1, sa.1, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigation of Democracy Education in Turkish Primary Schools
ARI A., SİREM Ö., KAYIR G.
Anatolian Journal of Education , cilt.6, sa.1, ss.131-144, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Development of Curriculum Changes Perception Scale and Teachers' Perceptions of Curriculum Changes
KAYIR G., TORAMAN Ç.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018A Successful Language Teaching Model: Switzerland Case
KAYIR G.
Anatolian Journal of Education , cilt.3, sa.2, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018İngilizce Dersindeki Yaz Tatili Öğrenme Kayıplarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
KAYIR G., ÖZÇELİK F. U.
Turkish Journal of Primary Education , cilt.3, sa.1, ss.33-45, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Promoting creativity in the classroom
KAYIR G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.11, sa.1, ss.1-3, 2018 (Scopus)
2018
2018TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜ DERSİ’NDE GÖREV TEMELLİ ETKİNLİKLERİN İSVİÇRE’DE YAŞAYAN TÜRK ÇOCUKLARININ AKADEMİK BAŞARI VE MOTİVASYONLARINA ETKİSİ
KAYIR G., ARI A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, 2018 (Hakemli Dergi)
2014
2014LİSANSÜSTÜ TEZ DANIŞMANLIĞININ İNCELENMESİ
KAYIR G., EĞMİR E., Ödemiş İ. S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.7, sa.31, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024ALMANYA’DA 0-6 YAŞ ARASI ÇOCUK SAHİBİ GÖÇMEN KADINLARIN ANNELİK VE SOSYAL UYUM DENEYİMLERİ
KAYIR G.
“6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENCE AND RESEARCH CONGRESS”, Türkiye, 28 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Türkiye’de eğitim ve öğretim konulu yapay zekâ başlıklı lisansüstü çalışmaların incelenmesi
ÇETİN G., KAYIR G., TOFUR S.
10th Internatıonal Educatıon And Innovatıve Scıences Congress, Ankara, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2024, ss.475-487, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024TÜRKİYE’DE EĞİTİM VE ÖĞRETİM KONULU YAPAY ZEKÂ BAŞLIKLI LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
Çetin G., KAYIR G., TOFUR S.
10TH INTERNATIONAL EDUCATIONANDINNOVATIVE SCIENCESCONGRESS, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Okul Yöneticileri ve Çatışma Çözme Stratejileri: Bir Eylem Araştırması
Atış D., KAYIR G.
Uluslararası ESEP Eğitim Bilimleri ve Etkili Uygulamalar Kongresi, Türkiye, 12 Kasım - 17 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023Bir Ortaokulda Açık Uçlu Sorularla Yapılan Sınav Uygulamalarının İncelenmesi
KIYICI G., KAYIR G., TOFUR S.
5. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Aydın, Türkiye, 24 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin ait Olma ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi
KAYIR G.
11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Öğretmenlerin Meslek Hayatlarında Karşılaştıkları Etik Sorunlara İlişkin Fenomenolojik Bir Çalışma
KAYIR G.
11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Mülteci Öğrencilerin Eğitimine İlişkin Öğretmen Özyeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
BAĞCI C., KAYIR G.
Edu Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2021
2021Covid 19 Pandemisi Döneminde Öğretmenlerin Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KAYIR G.
1. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Kongresi, Aydın, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021ÖĞRETMENLERE YÖNELİK UZAKTAN VE HİBRİT EĞİTİM MODELLERİ HİZMETİÇİ EĞİTİM KURS PROGRAMI GELİŞTİRİLMESİ
Yoldaç E., KAYIR G., Ünlüer M.
UEDFOR II Eğitimde Dönüşüm Kongresi, Türkiye, 09 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020İsviçre'de Yaşayan Türk Çocuklarının Türkçe ve Türk Kültürü Dersi'ne İlişkin Algıları: Fenomenolojik Bir Araştırma
KAYIR G.
2. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
2020“TEMEL EĞİTİM DÖNEMİ ETKİNLİK TEMELLİ DOĞA ÖĞRETİM PROGRAMI”
KAYIR G., Yoldaç E.
11. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR-11, Türkiye, 17 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020YURTDIŞINDA GÖREVLENDİRİLEN TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLERİNİN SEÇİMLERİ VE YETİŞTİRMELERİ SÜREÇLERİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
KAYIR G.
II. TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019İlkokullardaki İngilizce Dersine Yönelik Branş ve Sınıf Öğretmenlerinin görüşleri
SİREM Ö., KAYIR G., ARI A.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 25 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018İsviçre Anadili Dersi Çerçeve Planı ve Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı'na uygun a1 düzeyi etkinliklerin geliştirilmesi: bir eylem araştırması,
KAYIR G., ARI A.
UKDA Uluslararası Türk Dili ve Kültürü Sempozyumu, üsküp, Makedonya, 27 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018İsviçre'de yürütülmekte olan Türkçe ve Türk Kültürü Dersi'ne ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi
KAYIR G., ARI A.
UKDA Uluslararası Türk Dili ve Kültürü Sempozyumu, Makedonya, 27 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2013
2013TIMSS 2011 Türkiye sonuçlarının uluslararası ortalamalarla karşılaştırılması: Okul iklimi bağlamında bir değerlendirme.
BAYAR V., YAĞAN S. A., KAYIR G.
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Algılarının Çeşitli Sosyo-ekonomik Faktörlere Göre İncelenmesi
KAYIR G.
International Symposium on Changes and New Trends in Education, Türkiye, 27 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Öğretmenlerin Okullarda Uygulanan Lisansüstü Araştırmalara İlişkin Tutumları Eskişehir İli Örneği
KAYIR G., BAYAR V., EĞMİR E., YAĞAN S. A., Ödemiş İ. S.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Lisansüstü Tez Danışmanlığının Değerlendirilmesi
KAYIR G., EĞMİR E., Ödemiş İ. S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Herkes için eğitim projesi: Okul sağlığı ve beslenme
Ödemiş İ. S., KAYIR G., EĞMİR E.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Lisansüstü Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri
Ödemiş İ. S., EĞMİR E., KAYIR G., BAYAR V., YAĞAN S. A.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygı Düzeyleri
BAYAR V., YAĞAN S. A., EĞMİR E., Ödemiş İ. S., KAYIR G.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Akademik Güdülenme Düzeyleri
EĞMİR E., Ödemiş İ. S., BAYAR V., YAĞAN S. A., KAYIR G.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Araştırma Etiği Hakkındaki Görüşleri
YAĞAN S. A., KAYIR G., EĞMİR E., Ödemiş İ. S., BAYAR V.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Democracy Education in Schools: Theory, Framework and Classroom Activities
KAYIR G., ARI A., SİREM Ö., AKDAĞ KURNAZ E.
Cambridge Scholars Publishing, Londrina, 2024
2024
2024GÖÇMEN EĞİTİMİNDE KÜLTÜRE DUYARLI SINIF İÇİ UYGULAMALAR VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
KAYIR G.
GÖÇ, KÜLTÜR VE EĞİTİM, ÖZLÜ ZEYNEL, AKCAN EMRULLAH, Editör, Paradigma Yayınları, Çanakkale, ss.135-165, 2024
2023
2023Okulda Demokrasi Eğitimi
ARI A., KAYIR G., AKDAĞ KURNAZ E., SİREM Ö.
Eğitim Yayınevi, 2023
2023
2023ACTION RESEARCH IN TURKEY: A QUALITATIVE REVIEW AND AN EXAMPLE
KAYIR G., KARADAĞ E.
Kriter Yayınları, İstanbul, 2023
2023
2023TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İÇERİĞİ VE TARİHSEL GELİŞİMİ
KAYIR G.
Türkçe Öğretimi, Direkçi Bekir, Ateş Murat, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.21-41, 2023
2023
2023Okul Yöneticilerinin Eğitimi
KAYIR G.
Türkiye'de Okul Yöneticiliği, Asuman Seda SARACAOĞLU, Anıl Kadir ERANIL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.126-142, 2023
2022
2022Schools That Learn
KAYIR G.
Student-Friendly Teaching Approaches, Arı, Asım, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.165-175, 2022
2022
2022Assessing Student Learning in Online and Hybrid Classrooms
KAYIR G.
Pedagogy, Presence, and Motivation in Online Education, Orakçı Şenol, Perez Simon, Editör, IGI-Global, LA, ss.73-95, 2022
2022
2022EMMI PIKLER’S APPROACH TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION
KAYIR G.
Student-Friendly Teaching Approaches, Arı, Asım, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.1-12, 2022
2021
2021YURTDIŞINDA GÖREVLENDİRİLEN TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLERİNİN SEÇİM/YETİŞTİRİLMELERİ SÜREÇLERİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
KAYIR G.
EĞİTİMDE İDEAL ÖĞRETMEN ARAYIŞLARI, Arıcı Bayram, Günaydın Yusuf, Editör, Eğiten Kitap, ss.189-199, 2021
2021
2021İsviçre'de Türkçe Öğretimi
KAYIR G.
Dünyada Türkçe Öğretimi: Kuram, Durum, Uygulama, Sorun ve Çözümler, Aktaş Elif, Halitoğlu Vedat, Editör, Nobel Kitap, Ankara, ss.261-281, 2021
2018
2018Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Etkinlik Uygulamaları.
KAYIR G., ARI A.
Eğitim Yayınevi, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Promoting Green Skills in Energy Generation Sector in Turkey - Notos (2024.010002)
GERİŞ A., YOLDAŞ C., KAYIR G., TEKE O.
2024 - 2024
2024 - 2024