Eğitim Bilgileri
2016 - 2023
2016 - 2023Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Fen öğretiminde disiplinlerarası entegrasyonun ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akıl yürütme becerileri ve kavramsal anlama düzeylerine etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016
2016Yüksek Lisans
Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri, sorgulama becerileri ve bilimsel düşünme yetenekleri üzerindeki etkisi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Verdiği Dersler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Işığın Madde ile Etkileşimi Konusu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti
KARAPINAR A., BALIM A. G.
Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.761-763, (Özet Bildiri)
2022
2022Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesinde Güncel Yönelimler
KARAPINAR A., BALIM A. G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022-EDU, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.768-770, (Özet Bildiri)
2019
2019Senaryo kullanımının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.
7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.502-523, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Bilimsel senaryo temelli fen derslerinin bilim insanı cinsiyet algısı üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F., Demirer T., KARAPINAR A., Sarı K.
7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.914-929, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Metaforik Algıları
BALIM A. G., KARAPINAR A.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Bilimsel Süreç ve Sorgulama Becerilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneğini Yordama Gücü
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.
13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.486, (Özet Bildiri)
2018
20182006-2007 ve 2018-2019 fen bilgisi öğretmenliği lisans programlarının karşılaştırılması
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.465, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel düşünme yeteneklerinin belirlenerek cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından incelenmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.176, (Özet Bildiri)
2018
2018The impact of inquiry-based learning environment on scientific process skills, inquiry skills and scientifik reasoning skills of pre-service teachers
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2130-2131, (Özet Bildiri)
2018
2018Investigation of teacher candidates’xx readiness for mobile learning in terms of determining some variables.
BALIM A. G., KARAPINAR A.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2118-2120, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen BilgisiÖğretmen Adaylarının Sorgulama ve Argümantasyon Becerilerinin Belirlenerek Cinsiyet ve Başarı Düzeyi Bakımından İncelenmesi
BALIM A. G., KARAPINAR A.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1371, (Özet Bildiri)
2017
2017What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.1259-1264, (Özet Bildiri)
2014
2014Öğretmenlerin Radyasyon Farkındalıkları: Köprübaşı İlçesi Örneği
YUMUŞAK A., Bekmezci S., KARAPINAR A., Er Ö.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
2019Fen Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları
KARAPINAR A., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.275-302, 2019
2018
2018Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ahmet Turan Orhan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-78, 2018
Desteklenen Projeler
2020 - 2024
2020 - 20243d Yazıcı Destekli Proje Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık Düzeyleriyle Materyal Geliştirmeye Yönelik Öz Yeterlilik İnançları Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ATEŞ A. M., ŞAHİN F., VAROL İ., EVREKLİ E., ŞERENLİ E., BEKMEZCİ S. M., et al.
2020 - 2023
2020 - 20233D YAZICI DESTEKLİ PROJE UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİ İLE MATERYAL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞAHİN F., EVREKLİ E., ATEŞ A. M., ŞERENLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., et al.
2019 - 2020
2019 - 2020
Fen Bilimleri Dersinde 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler Kullanılmasının Öğrencilerin Girişimcilik, Problem Çözme ve Karar Verme Becerileri Üzerine Etkisi (Manisa Merkez Yunusemre İlçesi Çağatay Uluçay Ortaokulu 7. Sınıf Örneği)
Effect Of The Use Of Activities For Developing The 21st Century Skills İn Science Lesson On The Entrepreneurship, Problem Solving And Decision Making Skills Of Students (Manisa Center Yunusemre District Çağatay Uluçay Secondary School 7th-Grade Example)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARAPINAR A., GÜRCAN F., SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019FenBilimleri Dersinde Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Bilimsel Senaryo KullanımınınÖğrencilerin Mantıksal ve Eleştirel Düşünme Becerileri İle Özyeterlikleri Üzerine Etkisi (ManisaMerkez Şehzadeler İlçesi Kazım Karabekir Ortaokulu 8. Sınıf Örneği)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü), KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.
2019 - 2019
2019 - 2019