Arş. Gör. AYŞEGÜL KARAPINAR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

15

Proje

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2023

2016 - 2023

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

Fen öğretiminde disiplinlerarası entegrasyonun ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akıl yürütme becerileri ve kavramsal anlama düzeylerine etkisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2016

2016

Yüksek Lisans

Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri, sorgulama becerileri ve bilimsel düşünme yetenekleri üzerindeki etkisi

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

MBE 4107 Öğretmenlik Uygulaması I

PFE 1002 Öğretim İlke ve Yöntemleri

GKE 2223 Disiplinlerarası Öğretim

MBE 2101 Öğretim İlke ve Yöntemleri

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Işığın Madde ile Etkileşimi Konusu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti

KARAPINAR A., BALIM A. G.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.761-763, (Özet Bildiri)

2022

2022

Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesinde Güncel Yönelimler

KARAPINAR A., BALIM A. G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022-EDU, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.768-770, (Özet Bildiri)

2019

2019

Senaryo kullanımının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.

7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.502-523, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Bilimsel senaryo temelli fen derslerinin bilim insanı cinsiyet algısı üzerine etkisi

ŞAŞMAZ ÖREN F., Demirer T., KARAPINAR A., Sarı K.

7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.914-929, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Metaforik Algıları

BALIM A. G., KARAPINAR A.

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Bilimsel Süreç ve Sorgulama Becerilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneğini Yordama Gücü

KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.

13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.486, (Özet Bildiri)

2018

2018

2006-2007 ve 2018-2019 fen bilgisi öğretmenliği lisans programlarının karşılaştırılması

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.465, (Özet Bildiri)

2018

2018

Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel düşünme yeteneklerinin belirlenerek cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından incelenmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.176, (Özet Bildiri)

2018

2018

The impact of inquiry-based learning environment on scientific process skills, inquiry skills and scientifik reasoning skills of pre-service teachers

KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2130-2131, (Özet Bildiri)

2018

2018

Investigation of teacher candidates’xx readiness for mobile learning in terms of determining some variables.

BALIM A. G., KARAPINAR A.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2118-2120, (Özet Bildiri)

2017

2017

Fen BilgisiÖğretmen Adaylarının Sorgulama ve Argümantasyon Becerilerinin Belirlenerek Cinsiyet ve Başarı Düzeyi Bakımından İncelenmesi

BALIM A. G., KARAPINAR A.

International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1371, (Özet Bildiri)

2017

2017

What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.1259-1264, (Özet Bildiri)

2014

2014

Öğretmenlerin Radyasyon Farkındalıkları: Köprübaşı İlçesi Örneği

YUMUŞAK A., Bekmezci S., KARAPINAR A., Er Ö.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

Fen Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları

KARAPINAR A., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.275-302, 2019

2018

2018

Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ahmet Turan Orhan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-78, 2018

Desteklenen Projeler

Sanatsal Etkinlik

Aralık 2022

Aralık 2022

Çocuk Atölyeleri

KARAPINAR A.