MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİNDEKİ ÖZYETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ: MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Köroğlu N. O., Baki H.

IX. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2024, ss.314-323, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.314-323
  • Manisa Celal Bayar Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnsanlık var olduğundan beri doğanın sesleri taklit edilmiş, bu durum zamanla değişip gelişerek

önce diller oluşmuş sonrasında ise diller ile sesin harmanlanmasıyla müziksel ifade ve farklı türlerde müzikler ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda insan sesini eğitmenin yöntemlerini aramaya başlamıştır. Müzik, bu sayede enstrümanların icadından çok önce sese biçim veren bir sanat dalı halini almıştır. İnsan sesi, doğallığı, çalgılara kıyasla daha pratik kullanıma sahip oluşu gibi özellikleri nedeniyle tarihi süreçte en temel müzikal ifade araçlarından biri olmuştur. Bu nedenle ses eğitimi, özellikle mesleki müzik eğitiminin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu araştırmada, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesinde öğrenim gören müzik bölümü öğrencilerinin bireysel ses eğitimi dersine yönelik öz yeterlilik algılarının farklı değişkenlerle incelenerek tespit edilmesi ve bu tespit doğrultusunda eğitim öğretime katkı sağlaması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Manisa Celal Bayar Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesinde öğrenim gören müzik bölümü bireysel ses eğitimi dersini seçen 20 öğrenciden oluşmaktadır.

Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın bireysel ses eğitimi dersindeki öz yeterlilik algısından kaynaklı sorunların çözümüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma sonucunda bireysel ses eğitimi dersini seçen öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersi öz yeterlilik algı düzeylerinin yüksek olduğu fakat cinsiyet, sınıf, mezun oldukları lise türü değişkenlerine bakıldığında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Since the existence of humanity, the sounds of nature have been imitated, and over time, this process evolved and developed, first leading to the formation of languages and subsequently to the emergence of musical expression and different types of music through the fusion of

language and sound. In this context, humans began to explore methods of training the human voice. Thus, music became an art form that shaped sound long before the invention of musical instruments. Due to its natural qualities and its practicality compared to instruments, the human voice has become one of the most fundamental tools of musical expression throughout history.

Therefore, voice training constitutes a significant part of professional music education. This study aims to identify and analyze the self-efficacy perceptions of music students enrolled in the individual voice training course at the Faculty of Fine Arts, Design, and Architecture at Manisa Celal Bayar University in relation to various variables, with the goal of contributing to the improvement of education and training. The study utilized the semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 20 students who chose the individual voice training course at the Faculty of Fine Arts, Design, and Architecture at Manisa Celal Bayar University. A semi-structured interview form, prepared by the researcher and consisting of five questions, was used as the data collection tool. It is believed that the study will contribute to solving problems related to self-efficacy perceptions in the individual voice training course. As a result of the research, it was found that the students who took the individual voice training course had a high level of self-efficacy perception, but there was no significant difference in terms of gender, class, or the type of high school they graduated from.