Eğitim Bilgileri
1993 - 1999
1993 - 1999Doktora
İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Yüksek Lisans
Ege Üniversitesi, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Ege Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Yeni porfirazinlerin sentezi ve karakterizasyonu
İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
1993
1993Yüksek Lisans
Factors affecting the denaturation and renaturation of deoxyribonucleic acid (DNA) in N:N-Dimethylformamide
Ege Üniversitesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi
2014 - 2020
2014 - 2020Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorÖĞRETİM ÜYESİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, ÖĞRETİM ÜYESİ
Verdiği Dersler
Lisans
KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ
Lisans
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ
BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ
GENEL KİMYA-1
KİMYADA ÖZEL KONULAR
GENEL KİMYA II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ
SAĞLIK BİLGİSİ İLK YARDIM
OKUL DENEYİMİ
GENEL KİMYA-2
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
GENEL KİMYA 1
TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GENEL KİMYA 2
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programı ile 2013 ve 2018 fenbilimleri dersi öğretim programlarının kazanımlar açısından Yenilenmiş Bloom ve SOLO Taksonomilerine göre incelenmesi
POLAT M. (Danışman)
K.KAYACAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
TEOG ve LGS Fen Bilimleri test sorularının 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi
POLAT M. (Danışman)
E.BİLEN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Harmanlanmış öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin araştırılması (İzmir ili -Karşıyaka ilçesi Eren Şahin Eronat Ortaokulu örneği)
POLAT M. (Danışman)
B.YALÇIN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Üstbilişe dayalı etkinliklerin 6. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve üstbilişsel becerilerine etkisi (Kars ili Kağızman ilçesi Böcüklü Ortaokulu örneği)
POLAT M. (Danışman)
M.SİREK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde akıllı tahta kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve görüşleri üzerine etkileri
POLAT M. (Danışman)
T.TÜRKOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde internet tabanlı 2D ve 3D multimedya kullanımı
POLAT M. (Danışman)
M.ALİ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerinden portfolyoya (öğrenci ürün dosyası) ilişkin görüş ve tutumlarının incelenmesi (manisa ili, Merkez ilçesi ilköğretim okulları örneği )
POLAT M. (Danışman)
A.BEDİR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Eğitim fakültesi 4. sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji destekli eğitime ilişkin yeterliliklerinin incelenmesi (Manisa, İzmir, Balıkesir, Denizli örneği).
POLAT M. (Danışman)
R.ÇİÇEK(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Leveraging augmented reality and gamification for enhanced self-regulation in science education
Ateş H., POLAT M.
Education and Information Technologies
, 2025 (SSCI)
2025
2025Exploring adoption of humanoid robots in education: UTAUT-2 and TOE models for science teachers
Ates H., POLAT M.
Education and Information Technologies
, 2025 (SSCI)
2021
2021Determination of Cystic Fibrosis Mutation Frequency in Preterm and Term Neonates with Respiratory Tract Problems
TANRIVERDİ S., POLAT M., Onay H.
Balkan Journal of Medical Genetics
, cilt.24, sa.2, ss.25-31, 2021 (SCI-Expanded)
2017
2017Does a course on the history and philosophy of chemistry have any effect on prospective chemistry teachers' perceptions? the case of chemistry and the chemist
ŞENDUR G., POLAT M., Kazanci C.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.18, sa.4, ss.601-629, 2017 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Opinions of the Teacher Candidates Concerning Earthquake Awareness Öğretmen Adaylarının Deprem Farkındalığına İlişkin Görüşleri
Bilen E., POLAT M.
Turk Deprem Arastirma Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.155-173, 2022 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Science Teachers' Perspectives on Environmental Problems and Environmental Education (A Case Study of Manisa Celal Bayar University)
POLAT M., ERARSLAN G.
1st International Optimum Science Conference 2024, İzmir, Türkiye, 14 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. Sınıf Öğrencilerinin "Çekirdek" Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi
BİLEN E., YALÇIN B., POLAT M.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Kullanılarak İncelenmesi: Çözeltiler Konusu
YALÇIN B., BİLEN E., POLAT M.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Bilimsellik ve Bilim İnsanlarına Yönelik Algıları
POLAT M.
International Congress on Science and Education, AFYON, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen Öğretmen Adaylarının Bilim ve Bilimin Doğası Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması
SİREK M., POLAT M.
International Congress on Science and Education, AFYON, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2015
2015AKILLI TAHTA KULLANIMININ 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ: MADDENİN TANECİKLİ YAPISI ÜNİTESİ
POLAT M., ŞENDUR G., TÜRKOĞLU T.
Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Metaphors Developed by Preservice Science Teachers Regarding the Concept of Scientist
POLAT M.
3rd International Conference on Interdisciplinary Research in Education, Madrid, İspanya, 29 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013A STUDY TOWARD TEACHING THE HISTORY OF CHEMISTRY FOR PROSPECTIVE CHEMISTRY TEACHERS
ŞENDUR G., POLAT M., KAZANCI C.
2ND WORLD CONFERENCE ON NEW TRENDS IN SCIENCE EDUCATION, CRACOW, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012FEN EĞİTİMİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI
POLAT M., TÜRKOĞLU T.
IV.International Education Research Congress, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Öğrencilerin Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi: Bağımsız Kelime İlişkilendirme Testi ve Çizme-Yazma Tekniği
BİLEN E., YALÇIN TÜRKYILMAZ B., POLAT M.
Fen ve Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, UZUN NAİM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.51-65, 2022
2022
2022Üstbilişe Dayalı Etkinliklerin Öğrencilerin Başarı, Tutum Ve Üstbiliş Becerilerine Etkisi
SİREK M., POLAT M.
Eğitimde Güncel Araştırmalar, KOCA ŞEHRİBAN, AKGÜL MEHMET ŞABAN, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.1-18, 2022
2022
2022FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI
TÜRKOĞLU T., POLAT M.
EĞİTİM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XI, ÜNAL SUAT, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.223-236, 2022
2022
2022HARMANLANMIŞ ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME DÜZEYLERİNE ETKİSİ
YALÇIN TÜRKYILMAZ B., POLAT M.
Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları IV, EROL SEDAT, EFENDİOĞLU AKIN, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.17-40, 2022
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi: Kelime İlişkilendirme Testi
YALÇIN TÜRKYILMAZ B., BİLEN E., POLAT M.
Fen ve Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, UZUN NAİM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-13, 2022
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Harmanlanmış Öğrenme Yöntemine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması( İzmir/Karşıyaka Örneği)
POLAT M.
2003 - 2006
2003 - 2006