Prof. Dr. FATMA ŞAŞMAZ ÖREN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

71

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

9

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının, öğrencilerin başarı, tutum ve mantıksal düşünme yetenekleri üzerine etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2001

2001

Yüksek Lisans

Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde Uygulanan Eğitim Programının Bölüm Öğrencilerinin Fen Bilgisi Akademik Benlik Kavramına Etkisi

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

2013 - 2018

2013 - 2018

Doç. Dr.

2007 - 2013

2007 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

2006 - 2007

2006 - 2007

Öğretim Görevlisi

2006 - 2006

2006 - 2006

Araştırma Görevlisi

2001 - 2005

2001 - 2005

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

1999 - 2001

1999 - 2001

Araştırma Görevlisi

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

2015 - 2016

2015 - 2016

2010 - 2015

2010 - 2015

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 1999

1998 - 1999

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Milli Eğitim Bakanlığı, Fen Bilgisi Öğretmenliği

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

FBE 3102.1 Fen Öğretimi II

FBE 2210.1 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirmesi

FNA 4113.1 Özel Öğretim Yöntemleri II

FBE 3101.1 Fen Öğretimi I

FBE 2205.1 Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları

FBE 4102.1 Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

FNM 3114.1 Özel Öğret.Yöntem. - I

Fen Öğretimi I

FNA 4113.2 Özel Öğretim Yöntemleri II

FNM 3114 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I

FNA 4113 Özel Öğretim Yöntemleri II

MBO 4104 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

FNM 3114 Özel Öğretim Yöntemleri I

MBO Öğretmenlik Uygulaması

PFM 116 Özel Öğretim Yöntemleri

FNA 4113 Özel Öğretim Yöntemleri II

FNM 2116 FEN - TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA

FNM 3114 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I

MBO 4104 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

FNA 4113 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II

FNA 4109 BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR

FNA 4122 SEÇMELİ II (FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİM UYGULAMALARI)

FNA 4109 Biyolojide Özel Konular

MBO 4103 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I

SNA 3103 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I

MBOR 404 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

AFN 413 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II

MBFN 314 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I

EGT 405 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II

ASN 303 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I

ASN 304 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-II

MBFN 216 FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA

ASN 203 FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUAR UYGULAMALARI 1

AFN 302 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ

FNB 411 FEN,TEKNOLOJİ VE TOPLUM

FNB 407 FEN BİLİMLERİNDE ÖZEL KONULAR

DIG 401 KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEMESİ

EGT 403 OKUL DENEYİMİ-II

FNB 313 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-I

FNB 304 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-II

Ön Lisans

Ön Lisans

CGU 2233 Çocukta Bilim ve Teknoloji

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

SNF 5232.1 Güncel Araştırma İncelemesi ve Akademik Yazım

FBE 5261.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları

FBE 5275.1 Fen Öğretiminde Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları

FBE 5226.1 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar

FBE 5806.1 Seminer

FBE 5261.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları

FBE 5806.2 Seminer

FBE 5252.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Güncel Araştırma İncelemesi

FBE 5261 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

FBE 5252 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMA İNCELEMESİ

FBE 5275 FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARI

FBE 5226 FEN ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR

FBE 5261 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

FBE 5261 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları

FBE 5275 Fen Öğretiminde Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları

FBE 5262 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar

FBE 5252 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Güncel Araştırma İncelemesi

SNF 5232 Güncel Araştırma İncelemesi ve Akademik Yazım

FBE 5226 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar

FBE 5261 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları

SNF 5243 Fen ve Teknoloji Öğretimi

SNF 5217 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I

FBE 5102 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-II

FBE 5101 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I

FBE 5201 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I

FBE 5102 SEMİNER II

SNF 5218 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-II

YÜKSEK LİSANS DANIŞMANLIK

FBE 5131 SEMİNER I

FBE UZMANLIK ALAN DERSİ

FBE 5132 SEMİNER II

İLSI 635 ÇAĞDAŞ EĞİTİM KURAMLARI

FBE 558 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-II

FBE 564 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMA İNCELEMESİ

FBE 553 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I

İLSI 619 FEN ÖĞRETİMİ

FBE 503 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ

FBE 506 KİMYA ÖĞRETİMİ

FBE 518 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM METODLARI- II

FBE 517 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM METODLARI-I

FBE 556 EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

İLSI 612 FEN ÖĞRETİMİ-II

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Bilimsel senaryo temelli fen derslerinin bilim insanı cinsiyet algısı üzerine etkisi

ŞAŞMAZ ÖREN F., Demirer T., KARAPINAR A., Sarı K.

7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.914-929, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Senaryo kullanımının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.

7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.502-523, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Fen bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl eğitim öğretim anlayışına ilişkin algıları

ŞAŞMAZ ÖREN F., DEMİRER T.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.411-426, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisi üzerine yapılan çalışmaların tematik içerik analizi

ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.

1st International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.148, (Özet Bildiri)

2019

2019

Meta-analitik bir çalışma: Teknolojik pedagojik alan bilgisinin yeterlik ve teknoloji kullanımı üzerine etkisi

ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.

1st International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.248, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevresel vatandaşlık ve ekolojik ayak izi kavramlarına ilişkin düşünceleri: Kelime ilişkilendirme örneği

Demirer T., ŞAŞMAZ ÖREN F.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)

2018

2018

Bilimsel Süreç ve Sorgulama Becerilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneğini Yordama Gücü

KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.

13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.486, (Özet Bildiri)

2018

2018

2006-2007 ve 2018-2019 fen bilgisi öğretmenliği lisans programlarının karşılaştırılması

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.465, (Özet Bildiri)

2018

2018

Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel düşünme yeteneklerinin belirlenerek cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından incelenmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.176, (Özet Bildiri)

2018

2018

Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri üzerine etkisi nedir?

SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.135, (Özet Bildiri)

2018

2018

Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı konusundaki hazırbulunuşlukları

ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.

International Symposium on Educational Sciences, ALANYA, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretimsel grup etkinliklerinin değerlendirilmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.

International Symposium on Educational Sciences, ALANYA, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.119, (Özet Bildiri)

2018

2018

‘Web of science’ veritabanında fen eğitimi üzerine yapılan araştırmaya dayalı öğrenme stratejisi konulu çalışmaların değerlendirilmesi

SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.154, (Özet Bildiri)

2018

2018

Elektrik Konusunu Hatırda Tutma Üzerine Kavram Karikatürleri ve Haritalarının Etkisi

ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.

27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.355-368, (Özet Bildiri)

2018

2018

Analoji Kullanılarak Yapılan Mikro Öğretim Uygulamalarının Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.

27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

The impact of inquiry-based learning environment on scientific process skills, inquiry skills and scientifik reasoning skills of pre-service teachers

KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2130-2131, (Özet Bildiri)

2017

2017

The effect of the science stories’ supported with concept cartoons on the academic achievemet, attitude and motivation

YILMAZ KORKUT T., ŞAŞMAZ ÖREN F.

II. International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.97, (Özet Bildiri)

2017

2017

What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.1259-1264, (Özet Bildiri)

2017

2017

Theory with practice binding instructional group activity gains in the eyes of teacher candidates

ŞAŞMAZ ÖREN F.

International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.981-994, (Özet Bildiri)

2016

2016

Fen eğitiminde yeni yönelimler: Araştırmaya dayalı öğrenme konusunda yapılan çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi

ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.149, (Özet Bildiri)

2012

2012

Project works by pre-service science teachers: a self-peer assessment application

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.

International Conference The Future of Education, Florence, İtalya, 7 - 08 Haziran 2012, ss.310-314, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Analysis of pre-service science teachers’ perceptions about the project concept using word association test and concept maps

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.

International Conference The Future of Education, Florence, İtalya, 7 - 08 Haziran 2012, ss.152-156, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Pre Service Science Teachers Views about Technology in Educational Settings

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö., ATEŞ A. M., ÖREN H.

International Conference The Future of Education, 7 - 08 Haziran 2012, ss.300-304, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

Assessment of concept cartoons: An exemplary study on scoring

ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.

3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3582-3589, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

Teacher candidate levels of familiarity with the methodş techniques and tools composing the alternative assessment approaches

ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü.

3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3476-3483, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

An assessment on prospective teachers' presentation skills

ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F., EVREKLİ E., ÖREN H.

World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

Teacher candidate levels of familiarity with the methods, techniques and tools composing the alternative assessment approaches

ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü.

World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

Çalışma yapraklarının yararları, sınırlılıkları ve kullanımına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri

ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.326-337, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

Öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yonelik öz yeterliliklerinin cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi değişkenleri acısından incelenmesi

EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL D.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2010, ss.55, (Özet Bildiri)

2010

2010

Kavram karikatürleri, çizim, kelime ilişkilendirme testi ve kavram haritalarının ölçme-değerlendirme amaçlı kullanımına yönelik bir puanlama çalışması

ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.

International Conference on New Horizons in Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.487-499, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fotosentez-solunum konusundaki kavram yanılgılarının kavram karikatürleriyle belirlenmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., Karatekin P., Erdem Ş.

International Conference on New Horizons in Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.449-461, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

Examination of the relationship between the knowledge level and opinions of pre-service teachers about concept maps

ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.

European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 01 Eylül 2009, ss.33-42, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

Kavram yanılgılarının tespitinde çizim yönteminin etkililiği

CANBULAT T., ŞAŞMAZ ÖREN F.

Eğitimde Yeni Yönelimler-V: “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme” Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.10-13, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Araştırmaya dayalı biyoloji laboratuarında kullanılan “I” diyagramının etkililiğinin değerlendirilmesi

TATAR N., ŞAŞMAZ ÖREN F.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.591-596, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Öğretmen adaylarının bazı değişkenler açısından öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma

ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.403-404, (Özet Bildiri)

2006

2006

The relationships between science process skills and academic achievements of candidate teachers of science in primary education

ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.

III. International Symposium on Teacher Education, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2006, ss.51-59, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Yapılandırmacılık kuramına dayalı öğrenme halkası yaklaşımı ve ders örneği

ŞAŞMAZ ÖREN F., TEZCAN R., ÖREN H.

Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: “Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları” Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, ss.220-223, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Farklı öğrenim düzeylerindeki öğrencilerin “güneş sistemi ve gezegenler” konusundaki bilgi düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma

ŞAŞMAZ ÖREN F., ERDURAN AVCI D.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.903-907, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Fen eğitiminde oyun tabanlı öğretim ile öğrencilerin mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki

ERDURAN AVCI D., ŞAŞMAZ ÖREN F.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Fen eğitiminde portfolyo ve rubrik değerlendirme üzerine bir çalışma

ŞAŞMAZ ÖREN F.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.150-155, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

Concept cartoons in science education: Does it have any effect students’ achievement, perceptions of inquiry learning skills and motivation towards science learning?

EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F.

Current Researches in Educational Sciences IV, Bozdağ, Fatih Ünal; Kara, Ömer Tuğrul, Editör, Akademisyen Kitabevi (Akademisyen Publishing House), Ankara, ss.75-100, 2022

2021

2021

Araştırma-Sorgulama Becerisi

ŞAŞMAZ ÖREN F.

Kuramdan uygulamaya 21. yüzyıl becerileri ve öğretimi, Ormancı, Ümmühan; Çepni, Salih, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.389-409, 2021

2021

2021

Fen Bilimlerinde Ölçme ve Değerlendirme

ŞAŞMAZ ÖREN F.

21. Yüzyılda fen bilimleri öğretimi, Çavaş, Pınar; Anagün, Şengül, S., Editör, Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.227-270, 2021

2018

2018

Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri

ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ahmet Turan Orhan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-78, 2018

2018

2018

Analoji Kullanılarak Yapılan Mikro Öğretim Uygulamalarının Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.

Değişen Dünyada Eğitim, SERKAN DİNÇER, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.369-384, 2018

2018

2018

Elektrik Konusunu Hatırda Tutma Üzerine Kavram Karikatürleri ve Haritalarının Etkisi

ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.

Değişen Dünyada Eğitim, SERKAN DİNÇER, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.355-368, 2018

2018

2018

Elektrik konusunu hatırda tutma üzerine kavram karikatürleri ve haritalarının etkisi.

ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.

Değişen Dünyada Eğitim, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.355-368, 2018

2018

2018

Analoji kullanılarak yapılan mikro öğretim uygulamalarının kavram haritaları yoluyla değerlendirilmesi

ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.

Değişen Dünyada Eğitim, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.369-384, 2018

2014

2014

Fen Bilimlerinde Alternatif Ölçme-Değerlendirme

ŞAŞMAZ ÖREN F.

Fen Bilimleri Öğretimi, Ş.S. Anagün ve N. Duban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.277-327, 2014

2012

2012

Elementary pre-service primary teachers’ self-efficacy toward the constructivist approach and their opinions about their efficacy levels

EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.

Organizing and Improving School Environment, Stelios Orphanos, Editör, Athens Institute for Education and Research, Atina, ss.37-53, 2012

Desteklenen Projeler

2020 - 2021

2020 - 2021

Demirci’de Yetiştirilen Tarım Ürünlerini Kurutma Tesisinin Fizibilitesi

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

ASLAN A. İ., ŞAŞMAZ ÖREN F., KÖSE Y., KARADAĞ G., KARADAĞ D., ORUÇ M. S., et al.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2025

Nisan 2025

Diğer Dergiler

Nisan 2025

Nisan 2025

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

CREATIVE EDUCATION

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1