Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının, öğrencilerin başarı, tutum ve mantıksal düşünme yetenekleri üzerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2001
2001Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde Uygulanan Eğitim Programının Bölüm Öğrencilerinin Fen Bilgisi Akademik Benlik Kavramına Etkisi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2013 - 2018
2013 - 2018Doç. Dr.
2007 - 2013
2007 - 2013Yrd. Doç. Dr.
2006 - 2007
2006 - 2007Öğretim Görevlisi
2006 - 2006
2006 - 2006Araştırma Görevlisi
2001 - 2005
2001 - 2005Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1999 - 2001
1999 - 2001Araştırma Görevlisi
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam Ediyor2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyor2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi
2019 - 2020
2019 - 2020Manisa Celal Bayar Üniversitesi
2015 - 2016
2015 - 20162010 - 2015
2010 - 2015Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1999
1998 - 1999Fen Bilgisi Öğretmenliği
Milli Eğitim Bakanlığı, Fen Bilgisi Öğretmenliği
Verdiği Dersler
Lisans
FBE 3102.1 Fen Öğretimi II
FBE 2210.1 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirmesi
FNA 4113.1 Özel Öğretim Yöntemleri II
FBE 3101.1 Fen Öğretimi I
FBE 2205.1 Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları
FBE 4102.1 Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
FNM 3114.1 Özel Öğret.Yöntem. - I
Fen Öğretimi I
FNA 4113.2 Özel Öğretim Yöntemleri II
FNM 3114 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I
FNA 4113 Özel Öğretim Yöntemleri II
MBO 4104 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
FNM 3114 Özel Öğretim Yöntemleri I
MBO Öğretmenlik Uygulaması
PFM 116 Özel Öğretim Yöntemleri
FNA 4113 Özel Öğretim Yöntemleri II
FNM 2116 FEN - TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
FNM 3114 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I
MBO 4104 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
FNA 4113 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II
FNA 4109 BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
FNA 4122 SEÇMELİ II (FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİM UYGULAMALARI)
FNA 4109 Biyolojide Özel Konular
MBO 4103 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
SNA 3103 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
MBOR 404 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
AFN 413 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II
MBFN 314 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTMELERİ-I
EGT 405 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II
ASN 303 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I
ASN 304 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-II
MBFN 216 FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
ASN 203 FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUAR UYGULAMALARI 1
AFN 302 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ
FNB 411 FEN,TEKNOLOJİ VE TOPLUM
FNB 407 FEN BİLİMLERİNDE ÖZEL KONULAR
DIG 401 KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEMESİ
EGT 403 OKUL DENEYİMİ-II
FNB 313 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-I
FNB 304 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-II
Lisans Çift Anadal
SNF 5232.1 Güncel Araştırma İncelemesi ve Akademik Yazım
FBE 5261.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları
FBE 5275.1 Fen Öğretiminde Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları
FBE 5226.1 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar
FBE 5806.1 Seminer
FBE 5261.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
FBE 5806.2 Seminer
FBE 5252.1 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Güncel Araştırma İncelemesi
FBE 5261 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
FBE 5252 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMA İNCELEMESİ
FBE 5275 FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARI
FBE 5226 FEN ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR
FBE 5261 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
FBE 5261 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
FBE 5275 Fen Öğretiminde Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları
FBE 5262 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar
FBE 5252 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Güncel Araştırma İncelemesi
SNF 5232 Güncel Araştırma İncelemesi ve Akademik Yazım
FBE 5226 Fen Öğretiminde Eğitimsel Yaklaşımlar
FBE 5261 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları
SNF 5243 Fen ve Teknoloji Öğretimi
SNF 5217 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I
FBE 5102 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-II
FBE 5101 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I
FBE 5201 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I
FBE 5102 SEMİNER II
SNF 5218 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-II
YÜKSEK LİSANS DANIŞMANLIK
FBE 5131 SEMİNER I
FBE UZMANLIK ALAN DERSİ
FBE 5132 SEMİNER II
İLSI 635 ÇAĞDAŞ EĞİTİM KURAMLARI
FBE 558 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-II
FBE 564 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMA İNCELEMESİ
FBE 553 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR-I
İLSI 619 FEN ÖĞRETİMİ
FBE 503 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ
FBE 506 KİMYA ÖĞRETİMİ
FBE 518 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM METODLARI- II
FBE 517 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM METODLARI-I
FBE 556 EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
İLSI 612 FEN ÖĞRETİMİ-II
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Fen eğitiminde alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarının etkililiği: Bir meta analiz çalışması
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
N.AKTAŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Türkiye'deki fen eğitiminde artırılmış gerçeklik üzerine yapılan çalışmaların analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
F.AYDAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Fen eğitiminde yaşam becerileri üzerine yapılan çalışmaların analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
T.UYSAL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
B.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Tutumunu Etkileyen Faktörler: Bir Meta-Analiz Çalışması
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
Y.ADEM(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Bilimsel senaryo temelli ekolojik ayak izi etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
T.DEMİRER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen Eğitiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımına Yönelik Ulusal Literatürdeki Çalışmaların Analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
N.KÜÇÜKKARACA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş bilimsel senaryo etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin üstbiliş, sorgulayıcı öğrenme ve bilimsel okuryazarlık düzeyleri üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
F.GÜRCAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji dersi 7.sınıf ışık ünitesinde alternatif değerlendirme yaklaşımları temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
Ö.ER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
K.SARI(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri, sorgulama becerileri ve bilimsel düşünme yetenekleri üzerindeki etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
A.KARAPINAR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
T.BABACAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi 7. sınıf 'ışık' ünitesinin öğretiminde kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ve motivasyonları üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
Ş.SAYIN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji dersinde kavram karikatürlerinin öğrencilerin kavramsal anlama, motivasyon ve tutum düzeyleri üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
G.MERİÇ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin kavram karikatürleri, kavram haritası, çizimler ve görüşmeler kullanılarak değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
A.TOKİZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve motivasyonları üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Danışman)
T.YILMAZ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014The alternative assessment-evaluation approaches preferred by pre-service teachers and their self-efficacy towards these approaches Ögretmen adaylarinin tercih ettikleri alternatif ölçme- deǧerlendirme yaklaşimlari ile bu yaklaşimlara ilişkin öz-yeterlilikleri
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., EVREKLİ E.
Egitim ve Bilim
, cilt.39, sa.173, ss.101-116, 2014 (SSCI)
2012
2012The effects of gender and previous experience on the approach of self and peer assessment: A case from Turkey
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Innovations in Education and Teaching International
, cilt.49, sa.2, ss.123-133, 2012 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023“DNA ve genetik kod” ünitesindeki bilgi, beceri ve yaşantı kazanımlarının fen günlükleriyle değerlendirilmesi (Evaluation of the knowledge, skill, and experience outcomes in “DNA and genetic code” with science journals)
ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K., KARAPINAR A., Demirer T.
Educational academic research (Online) , cilt.49, ss.75-90, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Effect of Scenario-Based Learning on 8th Grade Students’ Perceptions of Scientists
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., SARI K., Demirer T.
Walden University , cilt.13, sa.1, ss.92-122, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Teaching Socioscientific Issues through Scientific Scenarios: A Case Evaluation Based on Secondary School Students’ Views
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., SARI K., Demirer T.
Bartin Universitesi
, cilt.12, sa.1, ss.124-145, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Effect of Using Scientific Scenarios in Teaching Socioscientific Issues in Science Course on Students' Logical Thinking Skills
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., SARI K., Demirer T.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.420-452, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Öğrencilerin Gözünden Portfolyo Uygulaması: Öz Değerlendirme ve Dosya Kapak Görseli Analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., SARI K., GÜRCAN F.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.60, ss.408-440, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The effect of inquiry-based learning strategy on the students' academic achievements: A metaanalysis study Araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Bir meta analiz çalışması
Sari K., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.35, sa.3, ss.540-555, 2020 (Scopus)
2017
2017What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?
ŞAŞMAZ ÖREN F., Karapinar A.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2017, sa.December Special Issue INTE, ss.823-829, 2017 (Scopus)
2017
2017Theory with practice binding instructional group activity gains in the eyes of teacher candidates
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2017, sa.December Special Issue INTE, ss.672-685, 2017 (Scopus)
2017
2017What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2017, ss.823-829, 2017 (Scopus)
2016
2016The perception of teacher candidates regarding their professional qualification and their attitude towards postgraduate education and the relation between these variables
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
, cilt.6, sa.3, ss.105-116, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN BELİRLENEREK CİNSİYET VE SINIF DÜZEYİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.
ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.2, sa.4, ss.368-385, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Bilimsel senaryo temelli fen derslerinin bilim insanı cinsiyet algısı üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F., Demirer T., KARAPINAR A., Sarı K.
7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.914-929, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Senaryo kullanımının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.
7th International Instructional Technologies & Teacher Education Syposium, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.502-523, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Fen bilimleri öğretmenlerinin 21. yüzyıl eğitim öğretim anlayışına ilişkin algıları
ŞAŞMAZ ÖREN F., DEMİRER T.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.411-426, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisi üzerine yapılan çalışmaların tematik içerik analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.
1st International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.148, (Özet Bildiri)
2019
2019Meta-analitik bir çalışma: Teknolojik pedagojik alan bilgisinin yeterlik ve teknoloji kullanımı üzerine etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.
1st International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.248, (Özet Bildiri)
2019
20197. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevresel vatandaşlık ve ekolojik ayak izi kavramlarına ilişkin düşünceleri: Kelime ilişkilendirme örneği
Demirer T., ŞAŞMAZ ÖREN F.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)
2018
2018Bilimsel Süreç ve Sorgulama Becerilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneğini Yordama Gücü
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.
13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.486, (Özet Bildiri)
2018
20182006-2007 ve 2018-2019 fen bilgisi öğretmenliği lisans programlarının karşılaştırılması
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.465, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel düşünme yeteneklerinin belirlenerek cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından incelenmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.176, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri üzerine etkisi nedir?
SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.135, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı konusundaki hazırbulunuşlukları
ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.
International Symposium on Educational Sciences, ALANYA, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.72, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretimsel grup etkinliklerinin değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.
International Symposium on Educational Sciences, ALANYA, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.119, (Özet Bildiri)
2018
2018‘Web of science’ veritabanında fen eğitimi üzerine yapılan araştırmaya dayalı öğrenme stratejisi konulu çalışmaların değerlendirilmesi
SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.154, (Özet Bildiri)
2018
2018Elektrik Konusunu Hatırda Tutma Üzerine Kavram Karikatürleri ve Haritalarının Etkisi
ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.355-368, (Özet Bildiri)
2018
2018Analoji Kullanılarak Yapılan Mikro Öğretim Uygulamalarının Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018The impact of inquiry-based learning environment on scientific process skills, inquiry skills and scientifik reasoning skills of pre-service teachers
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2130-2131, (Özet Bildiri)
2017
2017The effect of the science stories’ supported with concept cartoons on the academic achievemet, attitude and motivation
YILMAZ KORKUT T., ŞAŞMAZ ÖREN F.
II. International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.97, (Özet Bildiri)
2017
2017What is the level of inquiry skills of science teacher candidates? Does it change by gender and class level?
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.1259-1264, (Özet Bildiri)
2017
2017Theory with practice binding instructional group activity gains in the eyes of teacher candidates
ŞAŞMAZ ÖREN F.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.981-994, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen eğitiminde yeni yönelimler: Araştırmaya dayalı öğrenme konusunda yapılan çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi
ŞAŞMAZ ÖREN F., SARI K.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.149, (Özet Bildiri)
2012
2012Project works by pre-service science teachers: a self-peer assessment application
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.
International Conference The Future of Education, Florence, İtalya, 7 - 08 Haziran 2012, ss.310-314, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Analysis of pre-service science teachers’ perceptions about the project concept using word association test and concept maps
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.
International Conference The Future of Education, Florence, İtalya, 7 - 08 Haziran 2012, ss.152-156, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Pre Service Science Teachers Views about Technology in Educational Settings
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö., ATEŞ A. M., ÖREN H.
International Conference The Future of Education, 7 - 08 Haziran 2012, ss.300-304, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Assessment of concept cartoons: An exemplary study on scoring
ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.
3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3582-3589, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Teacher candidate levels of familiarity with the methodş techniques and tools composing the alternative assessment approaches
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü.
3rd World Conference on Educational Sciences, WCES-2011, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3476-3483, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011A comparison between the knowledge levels of prospective science and technology teachers and elementary students about respiration-photosynthesis in plants
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., Karatekin P., EVREKLİ E.
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011An assessment on prospective teachers' presentation skills
ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F., EVREKLİ E., ÖREN H.
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Teacher candidate levels of familiarity with the methods, techniques and tools composing the alternative assessment approaches
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü.
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Özet Bildiri)
2010
2010Çalışma yapraklarının yararları, sınırlılıkları ve kullanımına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri
ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.326-337, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yonelik öz yeterliliklerinin cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi değişkenleri acısından incelenmesi
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL D.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2010, ss.55, (Özet Bildiri)
2010
2010Kavram karikatürlerinin farklı bir kullanım alanı: ilköğretim öğrencilerinin bitkilerde solunum ve fotosentez konusuna ilişkin bilgi düzeylerini belirleme çalışması
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., ERDEM Ş., KARATEKİN P.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.21, (Özet Bildiri)
2010
2010Kavram karikatürleri, çizim, kelime ilişkilendirme testi ve kavram haritalarının ölçme-değerlendirme amaçlı kullanımına yönelik bir puanlama çalışması
ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F.
International Conference on New Horizons in Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.487-499, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fotosentez-solunum konusundaki kavram yanılgılarının kavram karikatürleriyle belirlenmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., Karatekin P., Erdem Ş.
International Conference on New Horizons in Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.449-461, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Examination of the relationship between the knowledge level and opinions of pre-service teachers about concept maps
ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.
European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 01 Eylül 2009, ss.33-42, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Kavram yanılgılarının tespitinde çizim yönteminin etkililiği
CANBULAT T., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Eğitimde Yeni Yönelimler-V: “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme” Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.10-13, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Araştırmaya dayalı biyoloji laboratuarında kullanılan “I” diyagramının etkililiğinin değerlendirilmesi
TATAR N., ŞAŞMAZ ÖREN F.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, cilt.2, ss.591-596, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Öğretmen adaylarının bazı değişkenler açısından öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.403-404, (Özet Bildiri)
2006
2006İlköğretim öğretmen adaylarının fen ve laboratuara yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
TATAR N., ŞAŞMAZ ÖREN F.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.624-625, (Özet Bildiri)
2006
2006The relationships between science process skills and academic achievements of candidate teachers of science in primary education
ŞAŞMAZ ÖREN F., TATAR N.
III. International Symposium on Teacher Education, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2006, ss.51-59, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Yapılandırmacılık kuramına dayalı öğrenme halkası yaklaşımı ve ders örneği
ŞAŞMAZ ÖREN F., TEZCAN R., ÖREN H.
Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: “Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları” Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, ss.220-223, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Farklı öğrenim düzeylerindeki öğrencilerin “güneş sistemi ve gezegenler” konusundaki bilgi düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma
ŞAŞMAZ ÖREN F., ERDURAN AVCI D.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.903-907, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Çevre ünitesinde yer alan “beslenme döngüleri” konusunun yapısalcı yaklaşıma dayalı öğrenme halkası modeli ile işlenmesine yönelik materyal geliştirme çalışması
ŞAŞMAZ ÖREN F.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.1106-1111, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Fen eğitiminde oyun tabanlı öğretim ile öğrencilerin mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki
ERDURAN AVCI D., ŞAŞMAZ ÖREN F.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Fen eğitiminde portfolyo ve rubrik değerlendirme üzerine bir çalışma
ŞAŞMAZ ÖREN F.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.150-155, (Tam Metin Bildiri)
2000
2000Fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kişisel benlik ve mesleki benlik arasındaki uyum durumu
AYCAN Ş., AYCAN N., GENÇ M., ŞAŞMAZ ÖREN F., Özcan K.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.220-223, (Tam Metin Bildiri)
2000
2000Celal Bayar Üniversitesi Demirci Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevre bilinci düzeyinin araştırılmasına yönelik bir çalışma
AYCAN Ş., AYCAN N., ŞAŞMAZ ÖREN F., AKCAN K., ÖZCAN K.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.19, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Concept cartoons in science education: Does it have any effect students' achievement, perceptions of inquiry learning skills and motivation towards science learning?
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Current Researches in Educational Sciences IV, , Editör, Academician Publishing Hause, Ankara, ss.75-100, 2022
2022
2022Concept cartoons in science education: Does it have any effect students’ achievement, perceptions of inquiry learning skills and motivation towards science learning?
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Current Researches in Educational Sciences IV, Bozdağ, Fatih Ünal; Kara, Ömer Tuğrul, Editör, Akademisyen Kitabevi (Akademisyen Publishing House), Ankara, ss.75-100, 2022
2021
2021Araştırma-Sorgulama Becerisi
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Kuramdan uygulamaya 21. yüzyıl becerileri ve öğretimi, Ormancı, Ümmühan; Çepni, Salih, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.389-409, 2021
2021
2021Fen Bilimlerinde Ölçme ve Değerlendirme
ŞAŞMAZ ÖREN F.
21. Yüzyılda fen bilimleri öğretimi, Çavaş, Pınar; Anagün, Şengül, S., Editör, Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.227-270, 2021
2018
2018Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri
ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ahmet Turan Orhan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-78, 2018
2018
2018Analoji Kullanılarak Yapılan Mikro Öğretim Uygulamalarının Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.
Değişen Dünyada Eğitim, SERKAN DİNÇER, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.369-384, 2018
2018
2018Elektrik Konusunu Hatırda Tutma Üzerine Kavram Karikatürleri ve Haritalarının Etkisi
ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Değişen Dünyada Eğitim, SERKAN DİNÇER, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.355-368, 2018
2018
2018Elektrik konusunu hatırda tutma üzerine kavram karikatürleri ve haritalarının etkisi.
ATEŞ Ö., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Değişen Dünyada Eğitim, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.355-368, 2018
2018
2018Analoji kullanılarak yapılan mikro öğretim uygulamalarının kavram haritaları yoluyla değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F., ATEŞ Ö.
Değişen Dünyada Eğitim, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.369-384, 2018
2014
2014Fen Bilimlerinde Alternatif Ölçme-Değerlendirme
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Fen Bilimleri Öğretimi, Ş.S. Anagün ve N. Duban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.277-327, 2014
2012
2012Elementary pre-service primary teachers’ self-efficacy toward the constructivist approach and their opinions about their efficacy levels
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.
Organizing and Improving School Environment, Stelios Orphanos, Editör, Athens Institute for Education and Research, Atina, ss.37-53, 2012
2012
2012Determination of the Relationship between the Samples of Instructional Methods and Techniques Prepared for 4th Grade Elementary School Science and Technology Curricula and the Principles of Neuropsychological Theory in Turkey
AŞCI M., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Research on Teacher Education and Training, Doyran Feyza, Editör, Athens Institute for Education and Research - ATINER, Athens, ss.217-228, 2012
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam Ediyorİlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerinin Kavram Karikatürleri Kavram Haritası Çizimler ve Görüşmeler Kullanılarak Değerlendirilmesi
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Devam Ediyor
Devam EdiyorFen ve Teknoloji Dersinde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Motivasyonlarına Etkisi
TÜBİTAK Projesi
ŞAŞMAZ ÖREN F.
Devam Ediyor
Devam EdiyorFen ve Teknoloji Dersinde Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Kavramsal Anlama Motivasyon ve Tutum Düzeyleri Üzerine Etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F.
2020 - 2024
2020 - 20243d Yazıcı Destekli Proje Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık Düzeyleriyle Materyal Geliştirmeye Yönelik Öz Yeterlilik İnançları Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ATEŞ A. M., ŞAHİN F., VAROL İ., EVREKLİ E., ŞERENLİ E., BEKMEZCİ S. M., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Demirci’de Yetiştirilen Tarım Ürünlerini Kurutma Tesisinin Fizibilitesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
ASLAN A. İ., ŞAŞMAZ ÖREN F., KÖSE Y., KARADAĞ G., KARADAĞ D., ORUÇ M. S., et al.
2019 - 2021
2019 - 2021Animasyon Destekli Kavram Karikatürleriyle Zenginleştirilmiş Bilimsel Senaryo Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş, Sorgulayıcı Öğrenme ve Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Etkisi
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü), GÜRCAN F.
2019 - 2020
2019 - 2020
Fen Bilimleri Dersinde 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler Kullanılmasının Öğrencilerin Girişimcilik, Problem Çözme ve Karar Verme Becerileri Üzerine Etkisi (Manisa Merkez Yunusemre İlçesi Çağatay Uluçay Ortaokulu 7. Sınıf Örneği)
Effect Of The Use Of Activities For Developing The 21st Century Skills İn Science Lesson On The Entrepreneurship, Problem Solving And Decision Making Skills Of Students (Manisa Center Yunusemre District Çağatay Uluçay Secondary School 7th-Grade Example)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARAPINAR A., GÜRCAN F., SARI K., ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019FenBilimleri Dersinde Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Bilimsel Senaryo KullanımınınÖğrencilerin Mantıksal ve Eleştirel Düşünme Becerileri İle Özyeterlikleri Üzerine Etkisi (ManisaMerkez Şehzadeler İlçesi Kazım Karabekir Ortaokulu 8. Sınıf Örneği)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü), KARAPINAR A., Demirer T., Sarı K.
2019 - 2019
2019 - 2019Fen Bilimleri Dersinde Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Bilimsel Senaryo Kullanımının Öğrencilerin Mantıksal ve Eleştirel Düşünme Becerileri İle Özyeterlikleri Üzerine Etkisi (Manisa Merkez Şehzadeler İlçesi Kazım Karabekir Ortaokulu 8. Sınıf Örneği) Effect Of Using A Scientific Scenario İn Teaching Socio-Scientific Issues İn The Science Course On Logical And Critical Thinking Skills And Self-Efficacy Of Students (Manisa Center Şehzadeler District Kazım Karabekir Secondary School 8th-Grade Example)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARAPINAR A., ŞAŞMAZ ÖREN F. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2025
Nisan 2025Diğer Dergiler
Nisan 2025
Nisan 2025Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017CREATIVE EDUCATION
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017