Doç. Dr. BÜLENT NURİ ÖZCAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

23

Proje

4

Tez Danışmanlığı

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2012

2009 - 2012

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1993 - 1999

1993 - 1999

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

İlköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin geliştirilmesinde bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2003

2003

Yüksek Lisans

İlköğretim ikinci kademede ödev ve projenin matematik başarısına etkisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Akademi Dışı Deneyim

2013 - 2015

2013 - 2015

Matematik Öğretmeni

İzmir Özel Yönder Okulları, Matematik Öğretmeni

2005 - 2013

2005 - 2013

Matematik Öğretmeni

İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları , Matematik Öğretmeni

2002 - 2005

2002 - 2005

Matematik Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Matematik Öğretmeni

1999 - 2002

1999 - 2002

Matematik Öğretmeni ve Lise Müdürü

Kuşadası Özel Naci Akdoğan Okulları, Matematik Öğretmeni ve Lise Müdürü

1999 - 1999

1999 - 1999

Eğitim Danışmanı

InterMedia İleri Teknoloji Destekli Eğitim ve Tanıtım Ortamları Sanayi ve Ticaret A.Ş., Eğitim Danışmanı

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Matematik Öğretimi I

Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

Matematiğin Temelleri I

Öğretmenlik Uygulaması I

Cebir Öğretimi

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Matematik Öğretimi II

Öğretmenlik Uygulaması II

Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Sürdürülebilir Kalkınma

Geometri

Öğretmenlik Uygulaması

Matematiğin Temelleri II

Topluma Hizmet Uygulamaları

İlkokulda Temel Matematik

Okul Deneyimi

Analiz I

Genel Matematik I

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Genel Matematik II

Özel Öğretim Yöntemleri

Matematik Öğretiminde Tamamlayıcı Ölçme Teknikleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Özel Öğretim Yöntemleri II

Matematik Tarihi

Problem Çözme

Özel Öğretim Yöntemleri I

Matematik Öğretimi

Geometri Öğretimi

Topluma Hizmet Uygulaması

TEMEL MATEMATİK II

Temel Matematik I

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması

Temel Matematik II

Özel Öğretim Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlkokul Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri

Çağdaş Ölçme Değerlendirme Teknikleri I

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Verdikleri Yazılı Geri Bildirimlerin İncelenmesi

ÖZCAN B. N.

II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Matematik Ödevlerine Verdikleri Geri Bildirimlerin İncelenmesi

ÖZCAN B. N.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (E-Kongre), 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Alanlarını Birlikte Ele Alan Çalışmaların İçerik Analizi

özarslan f., ÖZCAN B. N.

2.ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Matematik Ödevi Sürecinde Aile Destek Ölçeğinin Geliştirilmesi

ÖZCAN B. N., GÖĞEBAKAN YILDIZ D., DELİL A.

1. uluslararası sosyal bilimlerde kritik tartışmalar kongresi, 5 - 07 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Matematik Ödevi Sürecinde Öğretmen Yaklaşımları Ölçeğinin Geliştirilmesi

ÖZCAN B. N., DELİL A., GÖĞEBAKAN YILDIZ D.

1. uluslararası sosyal bilimlerde kritik tartışmalar kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Yeni İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının TIMSS-2015 Çerçevesine Göre Değerlendirilmesi

DELİL A., ÖZCAN B. N., IŞLAK O.

VIII. International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Mekansal ve Uzamsal Becerilere Disiplinlerarası Bir Bakış

MERÇ A., ÖZCAN B. N.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları İle Matematik ve Geometriye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖZCAN B. N.

1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Hazırladığı Sınavların Biçimsel Olarak İncelenmesi

DELİL A., ÖZCAN B. N.

1. International Demirci Symposium, Demirci / Manisa, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Relationship between Attitudes towards Mathematics and Geometry among Primary School Teacher Candidates

ÖZCAN B. N.

15th InternationalGeometry Symposium, 3 - 06 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Hazırladıkları Testlerin Öğretim Programı Kazanımları Açısından Bir Analizi

ÖZCAN B. N., DELİL A.

3. TÜRK BiLGiSAYAR VE MATEMATiK EĞiTiMi SEMPOZYUMU, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. How 8th Grade Students are Evaluated Through Tests by Mathematics Teachers?

DELİL A., ÖZCAN B. N.

XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sofya, Bulgaristan, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Velilerin Çocuklarının Matematik Ödevlerine Karşı Yaklaşım ve Katılımının İncelemesi

ÖZCAN B. N.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİVEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2011

2011

17. Öğrencilerin Geometride Bilgiyi Oluşturma Süreci ile Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişki

ÖZCAN B. N., TÜRNÜKLÜ E.

MATDER 10. Matematik Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2009

2009

18. Cebir Öğretimi

ÖZCAN B. N., Yasemin B., Yıldız N. N., Ozman E.

Eğitimde Yeni Yönelimler-V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir Tevfik Fikret Okulları, Türkiye, 18 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2006

2006

19. Matematik Projesi Yapım Aşamasında Öğrencilerin Düşünsel Süreçleri İlköğretim 6 Sınıf Düzeyinden Bir Örnek

ÖZCAN B. N., TÜRNÜKLÜ E., FİDAN Y.

Eğitimde Çağdaş Yönelimler III Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Sempozyumu, İzmir Tevfik Fikret Okulları, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

1999

1999

20. İlköğretimde Matematik Eğitimi

Erdal Ö., Güven M. F., Kadıyoran Y., Kırkpınar B., ÖZCAN B. N.

Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 1999, (Özet Bildiri)

1998

1998

21. Pi sayısı ve dairenin alanı ile ilgili etkinlik

Oruç R., ÖZCAN B. N., Sarı C., Karataş M.

III. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. AN INVESTIGATION OF PRE-SCHOOL TEACHERS’ KNOWLEDGE CONCERNING QUADRILATERALS

ÖZCAN B. N.

Theory and Research in Educational Sciences II, Zahal Onur, Baş Kenan, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.113-127, 2020

2020

2020

2. Matematik Ödevi Sürecinde Aile Desteği Ölçeğinin Geliştirilmesi

ÖZCAN B. N., DELİL A., GÖĞEBAKAN YILDIZ D.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları, Ömer Tuğrul KARA, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.127-140, 2020

Sanatsal Etkinlik

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Geometri öğretimi meslekler sergisi

ÖZCAN B. N.