Atıf İçin Kopyala
Asma M., Çamlıyer H., Soytürk M., Balcı T., Çamlıyer H.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.8, sa.3, ss.37-62, 2018 (Hakemli Dergi)
Özet
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin
alternatif ölçme değerlendirme araç, yöntem ve yaklaşımlarını önemseme ve
kullanma düzeylerinin paydaş görüşleri eşliğinde incelenmesidir. Araştırma,
karma yöntemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2016 – 2017
eğitim öğretim yılında Manisa ve İzmir illerinde görev yapan beden eğitimi
öğretmenleri (440 öğretmen; özel n=215, devlet n=225) oluşturmaktadır. Nicel
verilerin elde edilmesinde, Balcı ve Tekkaya’nın (2000) “Alternatif Ölçme
Değerlendirme Araçlarını Kullanma ve Önemseme Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır.
Veri analizinde, bağımsız gruplar için t test ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesinde ise araştırmacılar tarafından
özel ve devlet okulu öğretmenleri ve akademisyenler için ayrı şekilde
geliştirilen ve 9’ar sorudan oluşan nitel görüşme formları kullanılmıştır. Her
gruptan dörder kişi ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler
kayıt altına alınmış ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Ölçme
değerlendirme araçlarını kullanım sıklığı açısından en fazla gözlem en az ise Vee diyagramının ön plana çıktığı görülmüştür. Okul türüne göre,
ölçme araçlarını kullanım sıklığı açısından, özel okul öğretmenlerinin devlet
okulu öğretmenlerine göre alternatif ölçme araçlarını daha fazla tercih
ettikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan devlet okulu öğretmenlerinin
alternatif ölçme araçları konusunda herhangi bir hizmet içi eğitim almadıkları;
özel okullarda ise bu konudaki eğitim faaliyetlerine önem verildiğini görüşme
sonuçlarına dayalı olarak söylemek mümkündür.