Üretim adetlerindeki artışlar ve bununla birlikte daha yüksek kaliteliürün talebi, doğrudan insana bağımlı olmayan ve sürekli tekrarlayanişler için otomatik sistem ihtiyacını oluşturmuştur. Bu çalışma binek,hafif ve ağır ticari araçlarda kullanılan aküler için geliştirilen testsonrası hücresel hata tespiti ile ilgilidir. Araçlarda kullanılan akülergenellikle 12 V'luk bir terminal gerilimine sahiptir. Birbirlerine seribağlı 6 hücreden oluşurlar. Üretim sahasında aynı hat grubundaüretilen akülerin hücreleri arasında dahi üretim süreciparametrelerinden dolayı zaman zaman elektriksel ve mekanikfarklılıklar gözlemlenebilmektedir. Hücreler arasındaki bu farklılıklar;farklı iç dirençlere, kapasite ve çevrim ömrü gibi performanssorunlarına neden olmaktadır. Üstelik bu farklılıklar tahribatlı aküproblem analizlerinde de zaman alıcı bir süreci gerektirmektedir. Bugibi problemleri gidermek amacıyla akünün her bir hücresininperformans durumunu tespit eden bir hücresel ölçüm sistemigereksinimi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, aküler EN 50342-1 AküElektrik Test Standardına göre test edilmiştir. Geliştirilen sistem içinLabVIEW™ programı kullanılmıştır.
Increases in production volumes and higher quality product demands have led to the need of automated systems for continuously recurring tasks that are not directly dependent on people. This study is related to battery cell fault diagnosis system which is developed for passenger cars, light and heavy commercial vehicles. The battery used in vehicles commonly has a terminal voltage of 12 V. The battery consists of 6 cells connected to each other in series. Electrical and mechanical differences can be observed from time to time due to the production process parameters. These differences between cells cause performance problems including different internal resistances, capacity and cycle life. Moreover, these differences also require a time-consuming process in destructive battery problem analysis. So as to overcome such problems, a battery cell measurement and fault diagnosis system are required. In this study, batteries are tested according to the EN 50342-1 Battery Electrical Test Standard. The developed system user interface is designed with the LabVIEWTM program.