Nobel Yayınevi, Ankara, 2012
Günümüzde küreselleşme eğilimi ve internet kullanımının artması dış ticaret ile uğraşanları küresel pazarlamada elektronik ticarete yöneltmiştir. Bu bağlamda elektronik ticaret, gerek sahip olduğu farklı faaliyet alanları, gerek ithalatçı ve ihracatçılara sağladığı kolaylıklar, gerekse modern bir ihracat pazarlaması yöntemi olması nedeni ile, önemi her geçen gün artan bir uygulamadır. Ülkemizde de her geçen gün kullanılma oranı yaygınlaşan e-pazaryerlerini kullanarak ihracat ve ithalat yapma faaliyetleri hem teorik bazda, hem de uygulayıcılarına pratik olarak yardımcı olacağı düşünülen bu kitap, akademik olduğu kadar uygulayıcılara yani ithalat ve ihracat yapmak isteyen herkese yöneliktir. Bu çalışmada, elektronik pazaryerleri aracılığı ile yapılan ithalat ve ihracat işlemlerinde güvenilirlğin rolü, temel tartışma alanlarından biri olarak ele alınmış; bu doğrultuda yalnızca işletmeler açısından değil, aynı zamanda e-pazaryerleri yönetimlerinin işletmeler arasında güvenilirliği sağlamak için yapması gereken faaliyetlerin düzenlenmesi farklı pencerelerden incelenmiştir. Bu doğrultuda internetin ortaya çıkmasıyla son yıllarda artış gösteren işletmeden işletmeye elektronik ticaretin yapılmasında başlıca rol oynayan alibaba.com, Kompass.com, bizeurope.com ve ec21.com gibi elektronik pazaryerleri tüm ayrıntılarıyla ele alınmaya çalışılmıştır. Ayrıca, piyasada e-pazaryerleri yönetimlerinin güvenilirlikle ilgili almış oldukları ücretli üyelik ve rating gibi önlemlere detaylılı bir şekilde yer verilmiştir. Bu çalışmada özellikle vurgulanmak istenen konu, elektronik ticarette güvenlik ile elektronik ticarette güvenilirlik terimlerinin birbirinden farklı olduğudur. Internette alışveriş yaparken ödeme işlemlerinde meydana gelebilecek finansal problemler e-ticarette güvenlik ile ilgili olmaktadır. Bununla ilgili e-imza, SSL ve SET gibi önlemler alınmakta ve internette güvenli ticaret yapılabilmektedir.