İşletmeler hem ulusal hem de uluslararası alanda rekabet edebilmek için yönetici geliştirme programlarına yatırımyapmaktadırlar. Yönetici geliştirme programlarının en önemli parçalarından birisi de yönetici yetkinliklerini geliştirmektir.Yönetici yetkinliklerinin geliştirilmesinin unsurları ise; zorlayıcı yönetsel görevler, gelişimsel özelliğe sahip yönetsel görevlereerişim, geri bildirim ve öğrenme odaklılıktır. Yapılan çalışmalarda yöneticilerin gelişmelerine yönelik verilen zorlayıcıgörevlerin, öğrenme odaklılık, zorlu görevlere erişim ve geri bildirim gibi kav-ramların yönetici yetkinlikleri üzerindeki pozitifilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, birbirlerinden bağımsız olarak ortaya çıkan söz konusu değişkenlerin yöneticiyetkinlikleri üzerindeki etkisi ve ilişki düzeylerini araştırmaktadır.
Businesses invest in executive development programs to compete both nationally and internationally. One of the most important parts of executive development programs is to develop end-state competencies. The elements of the development of end-state competencies are; compelling managerial tasks are access to develop mentally managerial tasks, feedback and learning orientation. In the studies carried out, it has been determined that the compelling tasks given for the development of the manager shave a positive relationship on the management competencies of the concepts such as learning focus, Access to highly developmental managerial assignment and feedback. This study investigates the effect and relationship levels of the sevariables, which ocur independently of each other, on end-state competencies.