Kur an Perspektifinden Duygusal Zeka Din Eğitimi İlişkisi


Ev H.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.3, ss.66-82, 2013 (Hakemli Dergi)

Özet

Eğitimin tek anahtar amacı akademik başarı değildir. Eğitimden bireylere topluma uyumlu olma, özerk davranabilme ve bazı temel becerilere sahip olmalarını kazandırması beklenmektedir. Yoğun bir hayat içerisinde insanlar, çocuklarının artan sorunlara karşı hazırlıklı olmalarını ve sosyal ve duygusal anlamda da başarılı olmalarını beklemektedirler. Bireyi bir bütün olarak ele alması gereken eğitimin de bu beklentilere uygun bir şekilde cevap verme sorumluluğu vardır. Bu çalışmada, İslam din eğitimi açısından Kur’an’ın insanın bütünlüğünü dikkate aldığı ve insandan duygusal zekânın yeterliklerine benzer bir gelişim beklediği ortaya konmaya çalışılmıştır. Din eğitiminin hedefleriyle duygusal zekâ yeterliklerinin ilişkili olduğu, duygusal zekânın genel eğitimde ve özellikle din eğitiminde yararlı olacağı anlaşılmaktadır.