Enerji; hızlı nüfus artışı, sanayideki önemli gelişmeler, şehirleşme, kaynakların plansız kullanılması ve küreselleşme sonucu değişen üretim ve tüketim metodolojisi nedeniyle önemini artırarak korumakta ve günümüzün en önemli sorunlarından biri haline dönüşmektedir. Bu çalışmada, metan-hidrojen yakıt karışımının yanmasının ev tipi kombi brülöründe herhangi fiziksel değişime ve performans kaybına neden olmadan kullanılabilirliği deneysel olarak araştırılmış ve sayısal olarak modellenmiştir. Çalışma iki aşamadan meydana gelmektedir. Birinci aşamada hidrojen-metan yakıt karışımı kondenzasyonlu hermetik tip kombide deneysel olarak yakılmıştır. İkinci aşamada ise bir CFD programında yanma modellenmiştir. Sayısal analizde realizable κ-ε türbülans modeli, Eddy-dissipation yanma modeli ve Gri-Mech 3.0 kimyasal kinetiğinde 4 basamaklı metan (CH4) ile 9 basamaklı hidrojen (H2) yanma reaksiyonları kullanılmıştır. CH4-H2 yanmasında CH4 miktarı 20 Sl/dk değerinde sabit tutulmuş, oluşturulan yakıt karışımında hidrojen, hacimce %0 ile %30 arasında %10’arlık artışlarla eklenmiştir. Yanma odasından alınan sıcaklık ölçümlerinde %0 H2’de 571.1 K’den %30 H2’de 636.2 K’e yükselmiştir. Yapılan emisyon değerleri ölçümünde karbon monoksit oranı %0 H2’de 15 ppm’den %30 H2’de 8 ppm seviyelerine inmiş, karbon dioksit oranı %2.6-2.8 değerleri, azot oksit oranı ise 10-13 ppm seviyeleri arasında ölçülmüştür. Sayısal analizde eşdeğerlik oranı 0.7 için kombinin ısıl güç değeri 13 kW’tan 14.7 kW’a doğru değişim göstermiştir.
Energy is becoming one of the most important problems of today due to rapid population growth, significant developments in industry, urbanisation, unplanned use of resources and changing production and consumption methodology as a result of globalisation. In this study, the feasibility of burning a methane-hydrogen fuel mixture without causing any physical changes and power loss in a domestic boiler burner is experimentally investigated and numerically modelled. The study consists of two phases. In the first stage, the hydrogen-methane fuel mixture was burned experimentally in a hermetic condensing boiler. In the second stage, the combustion is modelled in a CFD programme. Realizable κ-ε turbulence model, Eddy-Dissipation combustion model and Gri-Mech 3.0 chemical kinetics for 4-step methane (CH4) and 9-step hydrogen (H2) combustion reactions were used in the numerical analysis. In the CH4-H2 combustion, the amount of CH4 was kept constant at 20 Sl/min and hydrogen was added in 10% increments between 0% and 30% by volume in the fuel mixture. Temperature measurements taken from the combustion chamber increased from 571.1 K at 0% H2 to 636.2 K at 30% H2. In the emission measurement, the carbon monoxide rate decreased from 15 ppm at 0% H2 to 8 ppm at 30% H2, the carbon dioxide rate was measured between 2.6-2.8% and the nitrogen oxide rate was measured between 10-13 ppm. In the numerical analysis, the thermal output of the boiler changed from 13 kW to 14.7 kW for an equivalence ratio of 0.7.