Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, cilt.2, sa.3, ss.114-130, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı fitness merkezlerinde müşterilerin algıladıkları hizmet kalitesi düzeylerini belirlemek ve algılanan hizmet kalitesinin boyutlarının (personel, program, soyunma odası, fiziksel tesis, antrenman tesisi) cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma durumu, üyelik süresi ve kullanım sıklığı değişkenlerine göre analiz etmektir. Verilerin toplanmasında, kişisel bilgi formu ve Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği (SQAS) kullanılmıştır. Çalışma grubu 118 ( 84 erkek, 34 kadın ) kişiden oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulguları, algılanan hizmet kalitesi için özellikle personel ve fiziksel tesis boyutlarının daha önemli olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular, müşterilerin cinsiyet, eğitim durumu, çalışma durumu, üyelik süresi ve kullanım sıklığı değişkenlerine göre hizmet kalitesi algılarının farklı olduğu saptanmıştır.