OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL YÖNETİM SÜREÇLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (DEMİRCİ İLÇESİ ÖRNEĞİ)


Creative Commons License

TOFUR S., YILDIRIM R.

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.20, sa.78, ss.961-987, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin yönetim süreçleri kapsamında izledikleri yolun ortaya konulması,karşılaşılan sorunların ve çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Çalışma nitel araştırma yönteminde desenlenmiştir.Çalışmaya 18 okul müdürü katılmıştır. Verilerin toplanması odak grup görüşmesi ile gerçekleştirilmiştir.Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Tüm kademelerdeki okul müdürleriyönetimde karar verme sürecinde okul paydaşları ile istişare yoluna giderek ortak karar aldıklarınıbelirtmektedir. Okul müdürleri yönetim sürecinde planlama yapmanın yararına inanmaktadır. Bu anlamdamüdürler özellikle etkili iletişimin sağlanmasının gerekliliği üzerinde durmuştur. Müdürlere göre etkileme işibireyleri motive etme ve amaca ulaşabilme adına zor bir iştir. Okul müdürleri görev dağılımı ve ekip çalışmasınaönem vermektedir. Görev dağılımında yetenek, beceri ve isteklilik durumu gözetilmektedir. Okul müdürlerideğerlendirmelerini paydaşlarla birlikte belirledikleri değerlendirme kriterleri ile rapor takibi yaparaksağlamaktadır. Ulaşılan sonuçlar okul müdürlerinin yönetsel süreçler ile ilgili algılamaları kapsamında ipuçlarısunmaktadır. Buna göre okul müdürleri ve yönetsel süreçler konularında yapılacak daha kapsamlı çalışmalaraihtiyaç vardır
The aim of the study is to reveal the path followed by school principals during the administration processes, to determine the problems encountered and solutions related to them. The research was conducted in qualitative method. 18 school principals participated in the study. The data were collected through focus group interviews. Content analysis and descriptive analysis were used in the analysis of the data. School principals at all levels state that they make joint decisions by consulting with school stakeholders in the decision-making process in administration. School principals believe in the benefit of planning and effective communication in the administrative processes. According to the principals, influencing is a difficult job in terms of motivating individuals and reaching the goal. School principals attach importance to task distribution and teamwork. Talent, skill and willingness are considered in the distribution of tasks. They provide their evaluations by following the report with the evaluation criteria they have determined together with the stakeholders. It is thought that this study will help to understand the perceptions of school principals about administrative processes. Accordingly, more comprehensive studies should be conducted on school principals and administrative processes.