Öğretme-öğrenme sürecinde kazanılan beceriler öğrencilerin tüm yaşamları boyunca karşılaştıkları durumları ve olayları doğru değerlendirmeleri için gerekli yeteneklerdir. Sosyal bilgiler öğretim programında Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu olarak toplam yirmi yedi beceri yer almaktadır. Beceri öğretimi günümüzde doğrudan bilgi öğretiminden çok daha işlevsel hale gelmiştir. Bu çalışma 2020-2021 Eğitim –öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarında becerilerin yer alma durumunu ortaya koymak için yapılmıştır. 5.,6, ve 7.sınıf ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarından birer tane kitap tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma nitel araştırma olarak hazırlanmış, betimsel çalışma olarak desenlemiştir. Söz konusu ders kitapları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz birimi kazanımlar olarak belirlenmiştir. Analiz sonucunda sosyal bilgiler öğretim programına kıyasla, her üç sınıfta da incelenen ders kitaplarının beceri öğretimi konusunda daha zengin bir içerik taşıdığı görülmüştür. Ancak ders kitaplarında becerilerin öğrenme alanlarına dengeli bir şekilde dağılmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Kimi beceriler çok sık işlenirken, kimi beceriler çok az yer almış veya hiç yer almamıştır. Programda belirtilen becerilerin sınıf düzeyine de dengeli ve oranlı dağılmadığı görülmüştür.
The skills acquired in the educational process are the skills required for students to correctly evaluate the situations and events they encounter throughout their lives. A total of twenty-seven skills have been involved in the social studies curriculum in accordance with the Turkey Competencies Framework. Skills teaching has become much more functional than direct knowledge teaching today. This study was conducted to reveal the inclusion of skills in social studies textbooks in all schools affiliated with the Ministry of National Education in the 2020-2021 academic year. One course book for each grade, 5th, 6th, and 7th grades, for the social studies course was selected by random sampling method. The research was prepared as qualitative research and designed as a descriptive study. These textbooks were analyzed by the content analysis method. The unit of analysis is determined as gains. As a result of the analysis, it was seen that the textbooks examined in all three classes had a richer content compared to the skills in the social studies curriculum. However, it has been observed in the textbooks that the skills are not evenly distributed in the learning areas. While some skills were studied very frequently, some skills were little or not included.