Yaşam döngüsünde ebeveynliğe geçiş, toplumsal cinsiyet rollerinin de etkisiyle özellikle kadının yaşamında radikal değişikliklere yol açmaktadır. Kadın, gebelikten itibaren annelik rolünü benimseyebilmek ve adapte olabilmek için farkındalık düzeyi, sorumluluk alma ve role katılım isteği doğrultusunda çaba harcamaktadır. Kadına bu süreçte annelik endüstrisi mal ve hizmetleriyle destek olmaktadır. Çalışmayla kadının anneliğe geçişinin, role adaptasyonu ve tüketim alışkanlıklarındaki değişimin Meleis’in Geçiş Kuramı, Mercer’in Annelik Rolüne Erişim ve Schwartz’ın Norm Aktivasyon kuramları açısından değerlendirilmesi; kadının süreçteki tüketim alışkanlıklarındaki değişimin tüketici davranışları perspektifinden incelenmesi amaçlanmaktadır. Derleme niteliğindeki çalışmada, kadının annelik rolüne katılımındaki başarısının gözlemlenebileceği tüketim tercihi değişimleri ortaya konmaktadır. Bulgular arasında alkol, sigara gibi alışkanlıkların bağımlılık etkisiyle tam olarak terk edilemediği, beslenmede olumlu değişim sağlanabildiği, farkındalıkla ilintili olarak kozmetik ürünlerde sağlığın öne çıkabildiği görülmüştür.
Transition to parenthood in the life cycle, with the effect of genderroles, leads to radical changes especially in woman’s life. The womanstrives to adopt and adapt to the motherhood role since pregnancy,in line with her awareness level, taking responsibility and desire toparticipate in the role. In this process, the maternity industry supportsthe woman with its goods and services. With this study, it’s aimed togive a focus from the consumer behavior view to women’s adaptationprocesses and consumption behavior changes with being mother viaTransition Theory of Meleis, Mercer’s Maternal Role Attainment The ory and Schwartz’s Norm Activation Theory. This review article putsforward the changes in consumption preferences, can be observed forthe success of women in participating in the maternal role. Amongthe findings, it was observed that habits such as alcohol and cigarettescould not be completely abandoned due to the effect of addiction, apositive change could be achieved in nutrition, and health could cometo the fore in cosmetic products related to awareness.