Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi derslerinin eğitim konulu filmler ile işlenmesine dair metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmanın yöntemi niteldir. Fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017 – 2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde sınıf yönetimi dersini almış 75 Fen Bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler sınıf yönetimi derslerini Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2017 Eylül seminer döneminde öğretmenlerin izlemesi üzere ilan edilmiş filmler üzerinden işleyen öğretmen adaylarından metaforlar yolu ile elde edilmiştir. Adaylardan “Eğitim konulu filmler sınıf yönetimi dersleri için … gibidir; çünkü …” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Veriler tümevarımcı içerik analizi ile analiz edilmiştir. Buna göre elde edilen 57 metafor 8 kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler; öğrenme ve bilgi edinme yeri, henüz karşılaşılmayan durumlar için yol gösterici, sınıf yönetimi dersi için tamamlayıcı, yaşam tecrübesi sunma aracı, eğitim öğretimi destekleyici, teorik bilginin yansıması, mesleğe hazırlık aracı, model olma aracı şeklindedir. Sonuç olarak; sınıf yönetimi derslerinin eğitim konulu filmler yolu ile işlenmesi öğretmen adaylarına olumlu yönde yansıdığı söylenebilir. Çalışmanın sınıf yönetimi için eğitim konulu filmlerin felsefi ve teorik temellerinin sorgulanması bağlamında alan yazına katkı sağlayabileceği ve ardıl çalışmalar için bir referans noktası oluşturabileceği düşünülmektedir.
The purpose of this present study is to determine the metaphorical perceptions of science preserviceteachers on teaching classroom management courses through the educational movies. The method ofresearch is qualitative. Phenomenological design was conducted. The study group of the researchconsists of 75 science preservice teacher taking the classroom management course during the fallsemester of 2017 - 2018 academic year. The data were obtained through the metaphors of the preserviceteachers teaching the classroom management courses through the movies declared by the Ministry ofNational Education in September 2017 seminar period. The preservice teachers were asked to fill in thesentence “Educational movies are like … for classroom management courses because…”. Data wereanalyzed through the inductive content analysis. Accordingly, 57 metaphors were grouped under 8categories. These categories are place for learning and knowledge acquisition, guiding for situations notyet encountered, complementary for classroom management course, tool for presenting life experience,supportive for education, reflection of theoretical knowledge, preparation tool for the profession, a toolfor being model. As a result, it can be mentioned that teaching classroom management courses througheducational movies is positively reflected on the preservice teachers. It is thought that the study maycontribute to the literature in the context of questioning the philosophical and theoretical foundations ofthe educational movies for classroom management and create a reference point for consecutive studies.