Teknolojik ve toplumsal açıdan 2015-2025 yılları, "Giyilebilir Dönem" olaraktanımlanmaktadır. Bu dönem, yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşımla giyilebilirürünlerin tasarlanması uygulanması ve yaygınlaştırılması ile karakterizeedilmektedir. Söz konusu sistemlerin çoğu, veri ve bilgileri vücudumuzdantoplamakta ve kullanıcının durumuna ve/veya yaşam biçimine ilişkin anında geribildirim sağlamak için temel bir veri işlemeyi desteklemektedir. Bu nedenle,genellikle sağlıkla ilgili teknolojik cihazlar olarak kabul edilirler. Akıllı giysilerintasarlanması, özellikle kullanıcı ve teknik gerekliliklerle ilgili, tıp, spor ve fitness,yaşam tarzı izleme, işyeri ve iş koşulları analizi gibi çok farklı uygulamalar nedeniylegüçlü disiplinler arası etkilere sahiptir. Teknolojinin giysi tasarımında fonksiyonelolarak kullanımına tasarımcıların estetik boyutu yansıtması nedeniyle farklıdisiplinler bir araya gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, çok disiplinli bir çalışmanınürünü olan giyilebilir sistemlerin tasarımında Andreoni vd. (2016)’nin fonksiyon,estetik ve teknoloji temelli olarak geliştirdikleri model baz alınarak yeni bir modelönerisinde bulunmaktır. Bu bağlamda, giyilebilir teknolojinin özellikle fonksiyon veteknoloji etrafında inşa edilmesi nedeniyle markalar, stratejik olarak tüketicilereuyacak şekilde teknolojilerini şekillendirmeye çalışmaktadırlar. Diğer yandan,giyilebilir teknoloji, içinde yaşanılan dönemin moda trendlerine bağlı, sosyal ve aynızamanda öznel bir tercih yapısı da sergilemektedir. Bu nedenle, bu çalışmakapsamında; bütünleşik yaklaşımla, ürünün teknik özellikleri yanı sıra tüketicilerinistek, beklenti ve tercihleri modele dahil edilerek yeni bir model önerisindebulunulmuştur.
Technologically and socially, the years 2015-2025 decade has been defined as "Wearable Period". This period is characterized by the design, application and dissemination of wearable products with an innovative and creative approach. Many of the aforementioned systems support a basic data manipulation to provide immediate feedback on data and information from the body and on the status and /or lifestyle of the user. For this reason, they are generally regarded as healthrelated technological devices. The design of smart clothing has a strong interdisciplinary impact, especially with respect to user and technical requirements, due to the very different applications such as medicine, sports and fitness, lifestyle monitoring, workplace and business conditions analysis. Different disciplines come together because of the designers’ reflection of aesthetic dimension to the functional use of technology in garment design. The aim of this study is to propose a new model based on a model developed by Andreoni et al. (2016) structured on function, aesthetics and technology in the design of wearable systems which is a product of a multidisciplinary work. In this context, due to be built around the particular functions of the wearable technology, brands are trying to strategically shaping the technology to suit the consumer. On the other hand, wearable technology is also social and exhibits a subjective preference at the same time, depending on the fashion trends experienced in the period. For this reason; with the integrated approach, a new model proposal has been made, including the technical specifications of the product and the wishes, expectations and preferences of the consumers.