Bu çalışmada ortaokul öğrenci velilerinin vatandaşlık eğitimine ilişkin görüşleri ortaya konmuştur. Nitel araştırma yöntemi olarak hazırlanan çalışma durum çalışması olarak desenlenmiştir. İzmir’de yaşayan, en az bir çocuğu ortaokula devam eden, üniversite mezunu öğrenci velileri katılımcı grup olarak seçilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılan 45 öğrenci velisine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma, katılımcıların iyi vatandaş olgusunu nasıl tanımladıklarını, kendi öğrencilik yıllarında vatandaşlık öğretimini nasıl değerlendirdiklerini, gelecekte vatandaşlık becerilerine ilişkin ön görülerini içermektedir. Buna ek olarak bu çalışma köğrenci velilerinin iyi vatandaş yetiştirmede eğitim sisteminin rolüne ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktadır. Veliler iyi vatandaşı pasif vatandaşlık becerileri üzerinden tanımlamışlardır. Gelecekte de benzer becerilerin gerekli olduğuna inanmakla beraber dijital vatandaşlık ve küresel vatandaşlık becerilerine de ihtiyaç duyulacağını düşünmektedirler. Vatandaş yetiştirmede eğitim sisteminin eksikleri olduğunu düşünen veliler, kendi öğrencilik yıllarındaki vatandaşlık eğitiminin şimdiki sisteme göre daha iyi vatandaş yetiştirdiğini ifade etmişlerdir.
In this study, the views of the parents of secondary school students on citizenship education were revealed. The study, which was prepared as a qualitative research method, was designed as a case study. Parents of university graduate students living in Izmir, at least one child attending secondary school, were selected as the participant group. Data were collected by applying a semi-structured interview form to 45 parents of students who voluntarily participated in the research. The collected data were analyzed by content analysis. The study includes how the participants defined the phenomenon of good citizen, how they evaluated citizenship teaching in their student years, and their predictions about citizenship skills in the future. In addition, this study reveals the thoughts of the students' parents about the role of the education system in raising good citizens. Parents defined good citizens through passive citizenship skills. Although they believe that similar skills are required in the future, they also think that digital citizenship and global citizenship skills will be needed. The parents, who think that the education system has deficiencies in raising citizens, stated that the citizenship education in their student years raised better citizens than the current system.