Amaç: Cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili akran eğitiminin üniversite öğrencilerinin bilgi düzeyine etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma ön test-son test yarı deneysel tiptedir. Araştırmanın evrenini, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü öğrencileri oluşturmuştur (n=404). Akran eğitimi için gönüllü 20 öğrenciye iki gün, 16 saat cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili eğitim verilmiştir. Eğitim alan öğrenciler akranı olan 323 öğrenciye ulaşarak cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili bire bir eğitim vermiştir. Öğrenciler, akran eğitiminden önce ve üç ay sonra cinsel temasla bulaşan hastalıklar ile ilgili bilgi testini uygulamıştır. Bulgular: Öğrencilerin %77.1’i daha önce cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi almadığını ifade etmiştir. Eğitim öncesi öğrencilerin bilgi testi puan ortalaması 20.39±6.75 iken eğitim sonrası 30.43±3.74 bulunmuştur; istatistiksel olarak aralarında anlamlı fark vardır (p<0.05). Eğitim sonrası öğrencilerin %94.7’sinin cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi düzeyi artmıştır. Sonuç: Cinsel temasla bulaşan hastalıklarla ilgili akran eğitimi üniversite öğrencilerinin bilgi düzeyini arttırmıştır.
Objective: To determine the effect of peer education about sexually transmitted diseases on the knowledge level of university students. Materials and Methods: This research is a pretest-posttest quasi-experimental. The universe of the study was students at the Manisa Celal Bayar University Faculty of Health Sciences Social Service Department (n=404). For peer education, 20 volunteer students were given two days, 16 hours of training on sexually transmitted diseases. The students who received training reached 323 peers and provided one-on-one training on sexually transmitted diseases. The students applied the knowledge test on sexually transmitted diseases before and three months later the peer education. Results: 77.1% of the students stated that they had not received information about sexually transmitted diseases before. While the average score of the knowledge test of the students before education was 20.39 ± 6.75, it was found to be 30.43 ± 3.74 after the education; there is a statistically significant difference between them (p<0.05). The knowledge level of 94.7% of the students about sexually transmitted diseases increased after the education. Conclusion: Peer education about sexually transmitted diseases increased the knowledge level of university students.