GÜZEL SANATLAR LİSELERİ’NDE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ


Creative Commons License

Soytok Nalçacı S.

Sanat Eğitimi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.196-216, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada, Ege ve Akdeniz Bölgeleri’nde bulunan Güzel Sanatlar Liseleri’nde öğrenim gören flüt öğrencilerinin görüşleri alınarak flüt eğitiminin genel durumu betimlenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik görüş ve öneriler ortaya konmuştur. Araştırmanın örneklemi olarak, Ege ve Akdeniz Bölgeleri’nde bulunan toplam 9 Güzel Sanatlar Lisesi seçilmiştir. Araştırmaya, bu okullarda öğrenim gören 97 tane öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler, anket ve kaynak tarama yoluyla elde edilerek işlenmiş, betimsel istatistik yöntemler kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin flüt eğitimine, flüt eğitiminde kullanılan metotlara, flüt eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri ve flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik önerileri ortaya konmuştur. 

In this research, general situation of flute education is described based on opinions of students, who study flute, at High School of Fine Arts which are located in Aegean and Mediterranean Regions. As a result of these obtained results, concepts and suggestions are displayed in order to enhance flute education. In all, nine High Schools of Fine Arts which are located in Aegean and Mediterranean Regions are chosen as sample of research. 97 students who study at this schools participated in research. The data of this research is collected through surveys and source skimming; and processed with statistical methodology. This research states the opinions of students about flute education, methods that are used in flute education, and inconvenience of flute education. Moreover, propositions of these students for improving flute education are displayed.