Tam Donanımlı Doğum Simulasyon Sisteminin Öğrencilerin Ders Başarısına ve Problem Çözme Yeteneklerine Etkisinin Değerlendirilmesi


TAVŞANLI N. G., KOSOVA F., BOLSOY N., ALTIPARMAK S., Demirci H., şen s., ...Daha Fazla

Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.22-27, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Amaç: Simulasyona dayalı eğitim, ebelik müfredatının ayrılmaz bir parçasıdır ve obstetrik acillerde olduğu gibinadir görülen vakalarda öğrencileri öğretmek için bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ebelikbeceri eğitiminde simülasyon kullanımının etkinliğini değerlendirmektir.Gereç ve Yöntem: Araştırma, kesitsel ve prospektif bir çalışmadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş,evrenin tamamı alınmıştır. Veriler, tam donanımlı doğum simülasyon sistemi laboratuvarında ebelik ikinci, üçüncüve dördüncü sınıf öğrencilerinden (N=195) elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, “Problem Çözme Envanteri” ve“Simülasyon Etkinliğini Değerlendirme Anket Formu” uygulanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde,aritmetik ortalama, t-testi, OneWay Anova testi, posthoc test Tukey’s, korelasyon kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,49 ± 2,27 olup %44,6’sı ikinci sınıf, %26,7’si üçüncü sınıf, %28,7’sidördüncü sınıftadır. Simülasyona dayalı eğitimin etkinliğinin değerlendirildiği üç sınıf arasında, “Simülasyon,bakım ve tedaviyi daha iyi anlamamı sağladı” ifadesi ile “Değerlendirme ve grup çalışması değerliydi” ifadesindeistatistiksel anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Sınıfların Problem Çözme Envanteri ön test puanları ile son testpuanları karşılaştırıldığında ikinci sınıfların ön test ve son test puanı arasında orta düzeyde ve anlamlı (r=0,59,p=0,00), üçüncü sınıflarda yüksek düzeyde ve anlamlı (r=0,63, p=0,00) ilişki bulunmuştur. Simülasyona dayalıeğitimde, ebelik üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf öğrencilerinin not ortalaması karşılaştırıldığında aralarında anlamlıfark bulunmamıştır (p>0,05).Sonuç: Simulasyon kullanımının ebelik beceri eğitiminde etkin olduğu, öğrencilerin problem çözme becerileriniarttırdığı bulunmuştur.
Objective: Simulation-based training is an integral part of the midwifery curriculum and is used as a way to teach students in rare cases, such as in obstetric emergencies. The purpose of this study is to assess the effectiveness of simulation use in midwifery skills training.The aim of this study was to evaluate the effectiveness of using simulation in training of midwifery skills. Methods: The research is cross-sectional and prospective study. The sample was not selected in the study, the universe was taken. The data were obtained second, third and fourth year midwifery students (N=195) in Birth FullSystem Simulation Laboratory. The study data were collected by using the “Problem Solving Inventory” and the the “Simulation Effectiveness Evaluation Form”. Analysis of data was calculated using the with the number, percentage, mean, t- test, oneway ANOVA test and Post hoc Tukey's test, correlation. Results: The mean age of students was 21.49 ± 2.27, second grade was 44.6%, third grade was 26.7%, the fourth grade was 28.7%. "Simulation helped me to better understand the care and treatment" and "Assessment and group work was worth" was found statistically significant difference in expression of students. (p<0.05). When Class of Problem Solving Inventory Pre-test Score with the Post Test the Score of the correlations was examined, between pre-test and post-test scores was found that the second grade was moderate and significant (r = 0.59, p = 0.00). There was no significant difference between the third grade and fourth grade midwifery students in the simulation based education when the grade point averages was compared (p> 0,05). Conclusion: The use of simulation has been found that to be effective in midwifery skills training and enhance students' problem-solving skills.