Metrikler
Eğitim Bilgileri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorLisans
İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Türkiye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÖn Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Sağlık Programları Bölümü, Türkiye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Türkiye
2010 - 2016
2010 - 2016Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Animasyon destekli kavram karikatürlerinin kavramsal anlama, derse yönelik tutum ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2010
2010Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritası ve kavram karikatürü etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme beceri algılarına etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
2022 - 2022
2022 - 2022Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma görevlisi
Celal Bayar Üniversitesi, Araştırma görevlisi
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Teachers’ views about problem-based learning through concept cartoons
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., ORMANCI Ü., Kacar S., EVREKLİ E., ÖZCAN E.
Journal of Baltic Science Education
, cilt.13, sa.4, ss.458-468, 2014 (SSCI)
2014
2014The alternative assessment-evaluation approaches preferred by pre-service teachers and their self-efficacy towards these approaches Ögretmen adaylarinin tercih ettikleri alternatif ölçme- deǧerlendirme yaklaşimlari ile bu yaklaşimlara ilişkin öz-yeterlilikleri
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., EVREKLİ E.
Egitim ve Bilim
, cilt.39, sa.173, ss.101-116, 2014 (SSCI)
2011
2011The science and technology pre-service teachers' self-efficacy levels and opinions about alternative assessment and evaluation approaches
Ören F. Ş., ORMANCI Ü., EVREKLİ E.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.11, sa.3, ss.1690-1698, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015The effect of concept cartoons-assisted problem-based learning method on conceptual understanding levels and problem solving skill perceptions of students Kavram karikatürleri destekli probleme dayali öğrenme yönteminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeyleri ile problem çözme becerisi algilari üzerine etkisi
BALIM A. G., Deniş Çeliker H., TÜRKOGUZ S., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.12, sa.4, ss.53-76, 2015 (Scopus)
2009
2009The attitude scale of constructivist approach for prospective science teachers: A study of validity and reliability Fen Öǧretmen Adaylarina Yönelik Yapilandirmaci Yaklaşim Tutum Ölçeǧi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalişmasi
EVREKLİ E., Inel D., BALIM A. G., Kesercioǧlu T.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.6, sa.2, ss.134-148, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Fen öğretiminde kavram karikatürlerinin kullanımı ve madde ve ısı ünitesine ilişkin örnekler
EVREKLİ E., BALIM A. G.
The 13rd International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2022, cilt.1, ss.41-48, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011An assessment on prospective teachers' presentation skills
ORMANCI Ü., ŞAŞMAZ ÖREN F., EVREKLİ E., ÖREN H.
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011A comparison between the knowledge levels of prospective science and technology teachers and elementary students about respiration-photosynthesis in plants
ŞAŞMAZ ÖREN F., ORMANCI Ü., Karatekin P., EVREKLİ E.
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
2010Öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yonelik öz yeterliliklerinin cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi değişkenleri acısından incelenmesi
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL D.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2010, ss.55, (Özet Bildiri)
2010
2010Turkey's position in terms of classroom teacher activities according to the PISA 2006 results in comparison to other countries
BALIM A. G., Deniş H., EVREKLİ E., Inel D.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2202-2206, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Development of a scoring system to assess mind maps
EVREKLİ E., Inel D., BALIM A. G.
2nd World Conference on Educational Sciences, WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2330-2334, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi Uşak üniversitesi örneği
İNEL EKİCİ D., TÜRKMEN L., EVREKLİ E.
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008The use of concept cartoons in constructive science and technology education the examples about the subject of pressure
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., KESERCİOĞLU T. İ.
International Organization for Science and Technology Education Semposium, 21 - 26 Eylül 2008
2007
2007Probleme dayalı öğrenme yönteminin kavram karikatürleriyle birlikte kullanımı: fen ve teknoloji dersi etkinliği
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
VII. International Educational Technologies Conference, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Yapılandırmacı yaklaşım temelinde fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürleri: Bir etkinlik örneği "maddenin halleri ve ısı"
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., çite s.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Concept cartoons in science education: Does it have any effect students' achievement, perceptions of inquiry learning skills and motivation towards science learning?
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Current Researches in Educational Sciences IV, , Editör, Academician Publishing Hause, Ankara, ss.75-100, 2022
2022
2022The effect of using animated concept cartoons on students' attitudes towards science lesson
EVREKLİ E., BALIM A. G.
Current Research in Education, , Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.159-186, 2022
2022
2022Concept cartoons in science education: Does it have any effect students’ achievement, perceptions of inquiry learning skills and motivation towards science learning?
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F.
Current Researches in Educational Sciences IV, Bozdağ, Fatih Ünal; Kara, Ömer Tuğrul, Editör, Akademisyen Kitabevi (Akademisyen Publishing House), Ankara, ss.75-100, 2022
2012
2012Elementary pre-service primary teachers’ self-efficacy toward the constructivist approach and their opinions about their efficacy levels
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.
Organizing and Improving School Environment, Stelios Orphanos, Editör, Athens Institute for Education and Research, Atina, ss.37-53, 2012
Desteklenen Projeler
2020 - 2024
2020 - 20243d Yazıcı Destekli Proje Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık Düzeyleriyle Materyal Geliştirmeye Yönelik Öz Yeterlilik İnançları Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ATEŞ A. M., ŞAHİN F., VAROL İ., EVREKLİ E., ŞERENLİ E., BEKMEZCİ S. M., et al.
2020 - 2023
2020 - 20233D YAZICI DESTEKLİ PROJE UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİ İLE MATERYAL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞAHİN F., EVREKLİ E., ATEŞ A. M., ŞERENLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., KARAPINAR A., et al.
2015 - 2015
2015 - 2015