Doç. Dr. AYŞEGÜL ERGÜN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

40

Atıf (Scopus)

39

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

1

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2020 - 2024

2020 - 2024

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye

2007 - 2013

2007 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Atom ve molekül konusunda kavram yanılgıları ve bunları iyileştirmek için örnek etkinlikler

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2006

2006

Yüksek Lisans

İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf fen öğretimine etkileri

Pamukkale Üniversitesi

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

2015 - 2020

2015 - 2020

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

Yönetimsel Görevler

2015 - 2015

2015 - 2015

Akademi Dışı Deneyim

2014 - 2015

2014 - 2015

FEN BİLİMLERİ/ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ZEHRA NİHAT MORALIOĞLU ORTAOKULU DENİZLİ, FEN BİLİMLERİ/ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

2011 - 2014

2011 - 2014

FEN BİLİMLERİ/ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HACI AHMET PARALI ORTAOKULU DENİZLİ, FEN BİLİMLERİ/ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

2009 - 2011

2009 - 2011

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI SIRIKLI İLKÖĞRETİM OKULU BEKİLLİ/DENİZLİ, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

2005 - 2009

2005 - 2009

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI CUMALI İLKÖĞRETİM OKULU BOZKURT/DENİZLİ, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Teknoloji Bağımlılığı

Eğitime Giriş

Disiplinlerarası Fen Öğretimi

Yenilenebilir Enerji Kaynakları Sürdürülebilir Kalkınma

Fen Öğrenme Ve Öğretim Yaklaşımları

Öğretmenlik Uygulaması II

Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği Sürdürülebilir Kalkınma

Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar

Fen Öğretim Programları

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması I

Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi

Biyolojide Özel Konular

Öğretmenlik Uygulaması

Bilim Tarihi

Fen Eğitiminde Modelleme ve Bilimsel Süreç Becerileri

Genetik ve Biyoteknololoji

Okul Deneyimi

Çevre Bilimi

Kimyada Özel Konular

Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİM UYGULAMALARI

İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

GENEL BİYOLOJİ II

Genel Biyoloji I

Topluma Hizmet Uygulaması

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Fen Deneyleri Tasarlama ve Geliştirme

Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi

EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARI

Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

FEN BİLİMLERİ DERSİ LGS SORULARININ ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

KAHRAMAN M., ERGÜN A.

IV. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 21 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Fen Eğitiminde ve Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımı: İçerik Analizi Çalışması

ACİ ÖZKAN D., ERGÜN A.

14. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2018

2018

FETEMM UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜHENDİS ALGILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

KIYICI G., ERGÜN A.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜHENDİS ALGILARININ ÇİZİM TEKNİĞİYLE BELİRLENMESİ

ERGÜN A., KIYICI G.

VIII. International Congress on Research in Education (ULEAD) 2018 Annual Congress, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Mühendislik ve Mühendislik Tasarım Sürecine İlişkin Algılarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

ERGÜN A., KIYICI G.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimine İlişkin Metaforik Algıları

KIYICI G., ERGÜN A.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Ortaokul Öğrencilerinin Mühendis Algılarının Çizim Tekniğiyle Belirlenmesi

ERGÜN A., BALÇIN M. D.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (International Congress on Science and Education ), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Mühendislik Tasarım Temelli Fen Eğitiminde Örnek Bir Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Uygulaması

ERGÜN A., Özarslan F.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (International Congress on Science and Education), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Probleme Dayalı FeTeMM Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi

ERGÜN A., BALÇIN M. D.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (International Congress on Science and Education), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Algılarının Belirlenmesi (Determinining of Engineering Perceptions of Secondary School Students)

BALÇIN M. D., ERGÜN A.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.153-164, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Beşinci Sınıf Öğrencileri İçin Probleme Dayalı Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Etkinliği Geliştirme Çalışması

KÜLEKCİ E., ERGÜN A.

IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.736-737, (Özet Bildiri)

2017

2017

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital Öykü Oluşturma Sürecine Yönelik Metaforik Algıları

ERGÜN A., ATEŞ Ö.

IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.730-731, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmen Adaylarının Dijital Hikaye Uygulamalarına Yönelik Görüşleri

ATEŞ Ö., ERGÜN A.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.728-729, (Özet Bildiri)

2016

2016

Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik ve Teknoloji Algılarının Belirlenmesi

ERGÜN A., Emre H., Özel M.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Study of Pseudoscientific Beliefs of Secondary School Students

EMRE H., ERGÜN A.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Investigation of The Level of Interests of Secondary Students in STEM Career Fields

KÜLEKCİ E., ERGÜN A.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Determination the Pseudo scientific Perceptions of Secondary School Students Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Sözde Bilim Algılarının Belirlenmesi

ERGÜN A., BİLEN K.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

The Study of Turkish Adaptation STEM Career Interest Survey FeTeMM Meslek Alanları İlgi Anketinin Türkçe ye Uyarlama Çalışması

BİLEN K., ERGÜN A., ZEHRA I.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

Determining the Misconception that the High School Stdents Hold Regarding the Particulate Nature of Matter

ERGÜN A., SARIKAYA M.

Yıldız International Conference on Educational Research And Social Science, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi

ERGÜN A., BİLEN K.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Effect of Model Based Activities on Correction of Misconceptions Regarding the Particulate Nature of the Matter

ERGÜN A., SARIKAYA M.

Internatinol Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Eleştirel Düşünme Becerisi

ERGÜN A.

EĞİTİMDE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI Ders Planı ve Etkinlik Örnekleriyle, KÖSE MÜCAHİT, KURTULUŞ MUHAMMED AKİF, BİLEN KADİR, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.257-278, 2024

2022

2022

Öğretmenlerin Bakış Açısından STEM Eğitimi: Bir Durum Çalışması

Balçın M. D., ERGÜN A.

Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları V, DOĞANAY A., KUTLU O., EROL S., Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.59-83, 2022

2022

2022

Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine İlişkin Görüşleri

ERGÜN A.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları IV, EROL S., EFENDİOĞLU, A., Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.193-208, 2022

2022

2022

İş Birliğine Dayalı Fen Öğretimi

ERGÜN A., BİLEN K.

İlkokulda Uygulamalı Fen Öğretimi, SADİ, Ö., HARMAN, G., Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.203-234, 2022

2020

2020

Farklı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin STEM Eğitimi Farkındalıkları

ERGÜN A., Balçın M. D.

Eğitim Bilimleri Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler/2, Ahmet Dönger, Editör, IVPE, Montero, ss.1-19, 2020

2020

2020

Öğretmen Adaylarının Zihin Haritalarına Göre STEM Entegrasyonu

ERGÜN A.

Eğitim Bilimleri Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler/2, Ahmet Dönger, Editör, IVPE, Montero, ss.20-41, 2020

2019

2019

Fen Öğretiminde STEM

BİLEN K., ERGÜN A.

İlkokulda Fen Öğretimi, Nazım Kaşot, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.385-413, 2019

2019

2019

Fen Öğretiminin Amaçları

ERGÜN A.

İlkokulda Fen Öğretimi, Nazım Kaşot, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-40, 2019

Desteklenen Projeler

2019 - 2020

2019 - 2020

STEM Kariyer İlgi ve Tercihleri Anketinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

ERGÜN A. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2025

Nisan 2025

Diğer Dergiler

Nisan 2025

Nisan 2025

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer Dergiler

Nisan 2025

Nisan 2025

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

TURKISH JOURNAL OF EDUCATION

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Diğer Dergiler

Ocak 2016

Ocak 2016

EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

Diğer Dergiler